بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
رسانه جنگ سوریه به نقل از اتاق هماهنگی‌های مخالفان مسلح اعلام کرد، ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش دو عملیات هلی‌برن را در حومه دیرالزور انجام داد.

تدبیر24»به نقل از سایت اینترنتی النشره، این رسانه اعلام کرد: نیروهای ائتلاف آمریکا یک عملیات هلی برن را در منطقه "کب الملا" در اطراف روستای البولیل در حومه جنوب شرقی دیرالزور از طریق دو بالگرد انجام دادند.

این منابع ادعا کردند: این عملیات به فرار مسئول دارایی داعش در میدان نفتی التیم به همراه اموالش و چهار خانواده داعشی دیگر منجر شد.

به گفته منابع، ائتلاف آمریکایی عملیات هلی برن دیگری را در حومه دیرالزور در نزدیکی منطقه الرحبه در بیابان المیادین انجام داد. این عملیات از طریق چند بالگرد انجام شد و به فرار هشت داعشی منجر شد.

فرار داعشی‌ها به حومه جنوبی دیر الزور

از سوی دیگر دو منبع سوری مخالف در دیرالزور اعلام کردند که در نتیجه حملات فشرده هوایی جنگنده‌های روسیه و نیروهای دولتی سوریه تروریست‌های داعش مجبور به تخلیه مقرهایشان و عقب‌نشینی به سمت حومه جنوبی دیرالزور شدند.

این منابع تأکید کردند که حملات نیروهای دولتی مانع استفاده داعش از خودروهای بمب‌گذاری شده است و تروریست‌ها نمی‌توانند خود را مخفی کنند همین مساله به نیروهای دولتی اجازه داد تا محاصره دیرالزور را بشکنند.

این منابع پیش‌بینی کردند که تروریست‌های داعش بعد از عقب‌نشینی از اطراف شهر به حومه آن بروند.

شکستن محاصره بعد از تلاقی نیروهای ارتش از غرب شهر دیر الزور با نیروهای محاصره شده در مقر تیپ ۱۳۷ که متصل به محله‌های واقع در تحت سیطره ارتش است، صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، محاصره شهر دیر الزور ظهر روز سه‌شنبه بعد از رسیدن نیروهای پیشروی کننده از حومه غربی به سمت مقر تیپ ۱۳۷ شکسته شد. مقر تیپ ۱۳۷ پایگاهی نظامی در همجواری محله‌های غرب شهر است که تحت کنترل ارتش سوریه است.



دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، نیروهای ارتش و نیروهای هم‌پیمان توانستند عملیات مین‌زدایی و گشودن گذرگاه‌ها را تکمیل کنند و به نیروهای تیپ ۱۳۷ برسند. این پیشروی در تحقق پیروزی مهم در دو محور جبل البشری و جاده السخنه – دیر الزور بود.

جدا شدن حومه جنوبی از حومه شمالی دیر الزور

در پی این تحول، روند پیشروی ارتش سوریه حومه جنوبی دیر الزور را از حومه شمالی آن جدا می‌کند به طوریکه نیروهای نظامی در شهر "معدان" آخرین شهر واقع در کنترل داعش در حومه جنوب شرقی رقه و متصل به دیر الزرو توقف کردند.

تسلط بر کرانه غربی رود فرات هدف بعدی ارتش سوریه

نیروهای ارتش تلاش می‌کنند پیشروی خود را برای تسلط کامل بر کرانه غربی رود فرات تکمیل کنند و در این جهت حرکت کنند.  از جبهه جنوبی نیز نظام سوریه پیشروی دیگر را از حومه شرقی حمص به سمت کرانه غربی رود فرات در شمال شهر رقم زد.

نیروهای ارتش سوریه در صحرا با حمایت هوایی ارتش روسیه در حال پیشروی هستند.

نیروهای نظام سوریه عملیات روز سه‌شنبه‌شان متمرکز بر تامین کمربند امنیتی بیشتر برای شهر از طریق پیشروی از جنوب شرقی شهر برای شکستن محاصره فرودگاه دیر الزور بودند؛ عملیاتی که با حمایت موشکی روسیه از نوع کالیبر از دریای مدیترانه انجام شد.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها