بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۹۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
می دانستید ممکن است سن قلب شما از سن واقعی شما بسیار بیشتر باشد؟ بدون شک سبک زندگی در پیری یا جوانی قلب نقش مؤثری دارد. بنابراین می توانید با اضافه کردن چند روش به زندگی خود جوانی را به قلبتان هدیه دهید.
تدبیر24»مقامات انگلیس به تازگی پرده از واقعیت هایی در مورد وضعیت سلامت و سن قلب مردم در این کشور برداشته اند. به گفته وزارت بهداشت بریتانیا از هر 10 مرد 50 ساله، قلب 1 نفر 10 سال پیرتر از خودش است. ماهیانه 74 هزار نفر در بریتانیا به دلیل حمله قلبی یا سکته مغزی جان خود را از دست می دهند و یک چهارم این موارد در افرادی اتفاق می افتد که سنشان کمتر از 75 سال است. در صورتی که می توان از وقوع این مرگ و میرها پیشگیری کرد.

انتشار این آمار در انگلستان مصادف است با پیکار تبلیغاتی جدیدی که برای افزایش آگاهی در زمینه سلامت قلب و برپا کردن نسخه جدیدی از آزمون آنلاین سن قلب به راه افتاده است. به گفته رئیس مرکز پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی در یکی از آژانس های اجرایی وزارت بهداشت انگلستان، این برنامه ها می خواهند با توانمندسازی مردم درک آنها در مورد انواع اقداماتی که می توانند انجام دهند بالا ببرند. بیماری های قلبی عروقی که بر قلب، مغز و رگ های خونی اثر گذار است دلیل اصلی مرگ زودرس و ناسلامتی است اما اکثر این مشکلات قابل پیشگیری هستند.

اغلب گفته می شود که دانش، قدرت است و مزیت ابزار سنجش سن قلب این است که به عوامل دخیل و متفاوتی می پردازد که می توانند مرتبط ترین اطلاعات با شما را ارائه دهد. به گفته متخصصان می توان دلایل بیماری های قلبی عروقی را به دو نوع از خطرها تقسیم کرد؛ ریسک های قابل تغییر که افراد می توانند در برابر آنها اقدامی انجام دهند؛ مثل چاقی و سیگار کشیدن و ریسک های غیرقابل تغییر مثل سن و حتی جنسیت. لازم به ذکر است که بیماری های قلبی عروقی بیشتر در کمین مردان هستند تا زنان، البته زنانی که هنوز به سن یائسگی نرسیده باشند و همچنین درصد مردانی که سیگار می کشند بیشتر از زنان سیگاری است.

نکته جالب دیگر، اهمیت منطقه زندگی شما است که با سن قلبتان ارتباط مستقیم دارد. کسانی که در مناطق محروم تر زندگی می کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. بنابراین چه بسا بتوانید با اندک دستکاری در سبک زندگی خود سلامت و جوانی دوباره را به قلبتان ببخشید و طول عمر این اندام بسیار حیاتی را بیشتر کنید:

1-     ورزش کنید

2-     دور چاقی را خط بکشید

3-     اندازه گیری فشار خون را جدی بگیرید

4-     مصرف نمک را کم کنید

5-     به رژیم غذایی خود اهمیت دهید

6-      کلسترول را پایین بیاورید

7-     سیگار نکشید

8-     اضطراب سم است

9-     مصرف الکل ممنوع است

10- از هوای آلوده دوری کنید
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها