بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: ورزشکاران به دلیل تعریق بیشتر در معرض بروز قارچ‌های پوستی هستند.
تدبیر24»دکتر علی ابراهیمی با اشاره به بروز قارچ‌های پوستی بر روی بدن برخی ورزشکاران، گفت: افرادی که در باشگاه‌های ورزشی تعریق بسیار کرده و بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند، در معرض ابتلا به قارچ پوستی هستند.

وی افزود: بطور طبیعی قارچک‌هایی بر روی پوست افراد وجود دارد که در شرایط خاصی مانند گرما و افزایش تعریق و رطوبت پوست رشد کرده و بصورت لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست ظاهر می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: این قارچک‌های قهوه‌ای رنگ که پوسته ظریفی دارند را عمدتا می‌توان در نواحی گردن، روی بازوها و قسمت سینه مشاهده کرد.

این متخصص پوست راهکار پیشگیری از بروز این نوع قارچ‌ها را رعایت بهداشت فردی عنوان کرد و افزود: اگر افراد بهداشت فردی را رعایت کرده و در باشگاه‌ها از حوله و وسایل بهداشتی مخصوص خود استفاده کنند و بعد از ورزش نیز بلافاصله دوش بگیرند، تا حد زیادی می‌توان از بروز این نوع قارچ‌ها پیشگیری کرد.

ابراهیمی با اشاره به وجود نوعی قارچ پوستی مسری، گفت: این نوع قارچ‌های مسری را عمدتا می‌توان در ورزشکارانی که در ورزش‌های گروهی یا دو نفره مانند کُشتی شرکت دارند، مشاهده کرد.

وی یادآور شد: این نوع قارچ‌های مسری عمدتا بصورت ضایعات قرمز رنگ بر روی پوست ظاهر شده و با خارش و درد همراه هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: افرادی که به این نوع قارچ مبتلا هستند باید ورزش را کنار گذاشته و یا حداقل به انجام ورزش‌های انفرادی بپردازند.

ابراهیمی با بیان اینکه تشخیص و درمان قارچ‌های پوستی باید توسط متخصص پوست انجام شود، گفت: افرادی که لکه‌های پوستی را روی پوست خود مشاهده کردند باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص پوست در پایان یادآور شد: با رعایت بهداشت فردی، استحمام بعد از ورزش و استفاده از وسایل شخصی، به راحتی می‌توان از بروز هر دو نوع قارچ پوستی جلوگیری کرد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها