بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار از سوی بوداییان افراطی که با سکوت جامعه جهانی همراه است، از وجود یک توطئه بین‌المللی علیه مسلمانان روهینگیا حکایت دارد.
 تدبیر24»اغلب مسلمانان روهینگیا از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی برخوردار نیستند، زیرا دولت‌ نژادپرست میانمار این اقلیت را مهاجران بنگلادشی می‌داند وحقوق آنان را به رسمیت نمی‌شناسد. برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در تشویق شبه‌نظامیان دولتی میانمار به کشتار مسلمانان نقش اساسی به‌عهده دارد. هدف رژیم صهیونیستی این است که نگاه مسلمانان جهان از جنایات این رژیم در اراضی اشغالی به سمت شرق آسیا دوخته شود. در سال2015 میلادی شماری از رهبران بوداییان و مقامات دولتی میانمار برای امضای توافقنامه همکاری امنیتی، نظامی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کردند. حمله شبانه به منازل مسکونی مسلمانان، دستگیری و اعدام جوانان و کوچ اجباری مسلمانان به سمت بنگلادش بخشی از اقدامات بوداییان افراطی و شبه‌نظامیان مسلح علیه مسلمانان میانمار تلقی می‌شود. متاسفانه سازمان ملل، نهادهای مدعی دفاع از حقوق‌بشر، سازمان همکاری‌های اسلامی و اتحادیه عرب تاکنون در برابر نسل‌کشی‌های صورت‌گرفته علیه مسلمانان میانمار سکوت اختیار کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد سناریو تعریف‌شده برای مسلمانان روهینگیا مشابه سناریویی است که در اوایل دهه90 قرن گذشته میلادی علیه مسلمانان بوسنی‌وهرزگوین تعریف شده بود. از این رو لابی صهیونیستی با نفوذ در سازمان‌های بین‌المللی، ازجمله سازمان ملل، از دخالت این نهاد بین‌المللی برای حمایت از اقلیت روهینگیا جلو‌گیری می‌کند. سازمان همکاری‌های اسلامی که دبیر‌خانه آن در جده عربستان قرار دارد، تاکنون در برابر کشتار مسلمانان میانمار هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نداده است. این درحالی است که این نهاد مهم جهانی مسئولیت بالایی نسبت به رخدادهای جهان اسلام به‌عهده دارد و باید نشست فوق‌العاده‌ای در حد وزرای خارجه برای نجات جان مسلمانان روهینگیا برگزار می‌کرد. ادامه کشتار مسلمانان میانمار توسط شبه‌نظامیان بودایی فاجعه بشری دردناکی است که از توحش اکثریت بودایی میانمار حکایت دارد و اقدامات این مجموعه علیه مسلمانان روهینگیا تفاوتی با اقدامات داعش علیه ملت‌های خاورمیانه ندارد. سکوت جامعه جهانی نیز نشان می‌دهد این جامعه تنها از حقوق بشر به‌عنوان ابزاری برای تقابل با کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کند و کشورهای غربی نگاه دوگانه‌ای نسبت به ملت‌های جهان دارند.


حسن هانی زاده،  کارشناس روابط بین‌الملل
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها