بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
دولت دوازدهم ادامه دولت یازدهم است. این انتظار وجود دارد که با تکیه به ۲۴ میلیون رای اعتماد ناب و خالص ملت و همچنین آگاهی‌یابی به انتظارات و مطالبات انباشته آنها به هنگام تبلیغات انتخاباتی، آقای رئیس جمهور و دولتش با اراده، توان، انگیزه، اعتماد به‌نفس و عشق بیشتر در خدمت ملک و ملت باشند.
 تدبیر24»واقعیت این است که مقبولیت رئیس جمهور پس از چینش کابینه رو به‌کاهش رفت. منطق حکم می‌کند که با حداکثر توان، اعتماد ملت بازسازی شود. از این رو پیشنهاد می‌شود: ۱- تغییر در مدیران با رعایت شرط مندرج در آیه ۱۰۶ سوره بقره یعنی تبدیل به احسن شدن با لحاظ نیازهای کشور و انتظارات مردم و وعده‌هایی که به آنها داده شده و بدون محافظه‌کاری سریعا انجام و در حداقل زمان به سرانجام برسد تا بلاتکلیفی‌ها خاتمه یافته و بدنه دولت با قدرت و انگیزه بیش از گذشته فعالیت نماید. ۲- دیگر بخش‌های نظام، با مد نظر قرار دادن اینکه کشتی نظام در صورتی با سرعت به سازندگی ادامه خواهد داد که همه، حداقل به نحو مطلوب و در هماهنگی با یکدیگر وظایف خود را انجام دهند. دیگر جایی برای تفرقه و هدر دادن انرژی نیست. ۳- احزاب رقیب عملکردها را تحت نظر داشته و برای انتخابات آینده نکته برداری کنند و اما احزاب حامی دولت ضمن داشتن نگاه انتقادی از عملکردهای خوب حمایت کرده تا دولت در مسیر خود از پشتیبان برخوردار باشد. 4- نیروهای انتظامی و نظامی ضمن پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های حزبی و جناحی، آن بخش از فعالیت‌های پیمانکاری که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد را کنار گذاشته و از همه اجزای حاکمیت حمایت کنند و عرصه سیاست را به احزاب و تشکل‌های سیاسی واگذار کنند. ضمنا نیروهای مسلح توجه داشته باشند مهم‌ترین رکن حامی و مدافع نظام و حتی خود نیروهای نظامی و انتظامی، ملت رضایتمند خواهد بود. پس تا جایی که امکان دارد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و تمام امکانات کشور را به سمت اقتصاد عمومی و اشتغال و معیشت خانوارها سوق دهند. 5- رشد سازندگی و عمران و آبادانی کشور و ایجاد رفاه و آسایش و معنویت برای ملت حداقل به برنامه خوب، نیروی انسانی، سرمایه و تکنولوژی پیشرفته نیاز دارد. ضمن تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی، کشور به‌سرمایه و تکنولوژی پیشرفته نیاز دارد، لذا با پرهیز از شعارزدگی، می‌توان رابطه با کشورهای پیشرفته را با در نظر گرفتن همه جوانب بازتعریف کرد و به آن پرداخت. شواهد نیز نشان می‌دهد دنیا منتظر فراهم آمدن زمینه همکاری با ماست، نباید بیش از این فرصت‌ها را از دست بدهیم. 6- بر فرض که در جذب سرمایه مشکل داشته باشیم، در انجام صرفه‌جویی که دست دشمن در کار نیست. بی‌رودربایستی اسراف و تبذیر و دورریز منابع در کشور بیداد می‌کند. 7- احزاب، نخبگان، مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به کمک نظام و دولت بشتابند. در اولین قدم بدون تحمیل هزینه به دولت، چالش‌ها و فرصت‌های فراروی دولت را به صورت واقعی شناسایی و شجاعانه به حضور مقام رهبری، رؤسای قوا و ملت ارائه و عاشقانه راهکار و پیشنهادهای واقع‌بینانه خود را تشریح کنند. رسالت رسانه ملی و ارباب جراید در همه عرصه‌ها و به‌ویژه این موضوع، مهم و حیاتی است و نباید کوچک‌ترین غفلتی صورت گیرد. باید هر چه زودتر نسبت‌به چالش‌های مهم و فرصت‌ها اتفاق نظر وجود داشته باشد.



علی محمد نمازی؛ نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار مجلس
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها