بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران گفت: استفاده از رنگ و انواع ادویه در جوجه کباب‌های باز فروشگاه‌ها، منجر به افزایش آلرژی و مسمومیت‌های غذایی شده است.
تدبیر24»محمد حسین عزیزی در خصوص سلامت جوجه کباب‌های باز قابل فروش در فروشگاه‌های معتبر شهر گفت: در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ تهران شاهد فروش جوجه کباب با طعم‌های مختلف به شکل باز و بدون بسته بندی هستیم که در طعم‌های مختلف عرضه می‌شود.

وی افزود: با اضافه کردن رنگ به محتویات اینگونه جوجه‌ها سعی در ایجاد تنوع و تحریک مردم به خرید آن شده است. این درحالی است که فروش اینگونه مواد غذایی بدون بسته بندی از سلامت کافی برخوردار نبوده و می تواند منجر به ایجاد انواع مسمومیت‌ها در افراد مصرف کننده شود.

رئیس انجمن علوم وصنایع غذایی ایران خاطر نشان کرد: به علت تهیه جوجه کباب‌های باز توسط کارگران فروشگاه از تاریخ انقضا و تولید این فرآورده‌های گوشتی خودداری شده است و مصرف کننده نمی‌تواند نسبت به سلامت و انقضای این مواد غذایی اطمینان حاصل کند.

وی در ادامه عنوان کرد: عدم بسته بندی اینگونه مواد غذایی و دست کاری آن از سوی فروشندگان به راحتی می‌تواند آلودگی‌ها را وارد اینگونه مواد غذایی کرده و جنبه بهداشتی و مفید بودن آن را منتفی کند.

عزیزی اذعان داشت: علاوه بررنگ در این گونه مواد غذایی از انواع ادویه‌ها برای طعم دار کردن آن استفاده می‌شود و مصرف کنندگان بدون توجه اینگونه مواد را مصرف وزمینه الرژی را در بدن خود ایجاد می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه نظارت و کنترل اینگونه موادغذایی بر عهده ناظران بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت است با این حال به مردم توصیه می‌شود از خرید جوجه کباب‌های باز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها جلوگیری کرده و برای اطمینان از سلامت آن از محصولات بسته بندی شده و دارای تاریخ تولید و انقضاء استفاده کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، جوجه کباب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها