بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
جاده ی کوهستانی ترانسفاگاراسان یا جاده ی ملی شماره 7C، دومین جاده ی مرتفع آسفالتی در رومانی و همین طور به باور عده ای چشم گیرترین در اروپا به شمار می رود. این جاده که به عنوان یک مسیر استراتژیک نظامی ساخته شده، 90 کیلومتر پیچ و خم دارد که از شمال تا جنوب و از میان مرتفع ترین بخش های کارپاتیان جنوبی یعنی بین مرتفع ترین قله ی رومانی Moldoveanu و دومین قله ی مرتفع یعنی Negoiu می گذرد. این جاده از باسکف نزدیک Piteçti شروع می شود. دره ی رودخانه ی Argea را دنبال کرده و پس از بالا رفتن از بالاترین نقطه در دره ی Olt پایین می رود، یعنی جایی که جاده به انتها می رسد.

تدبیر24»این جاده تا ارتفاع 2034 متری بالا رفته و دارای پیچ و خم های بسیار تندی است که هم چالش برانگیز بوده و هم منبعی از هیجان برای رانندگان، موتورسواران و دوچرخه سواران هستند. شگفت انگیزترین بخش جاده قسمت شمالی آن است. این جاده معمولا از اواخر اکتبر تا اواخر ژوئن به دلیل بارش برف تعطیل می باشد، البته بسته به آب و هوا ممکن است جاده تا اواخر نوامبر نیز بسته باشد. مسافران می توانند در طول این مسیر به غذا و اقامتگاه دسترسی پیدا کنند.

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

از جمله جاذبه های موجود در بخش های جنوبی این جاده و نزدیک به روستای Arefu، قلعه ی Poienari است که زمانی شاهزاده ای به نام Vlad III Impaler در آن زندگی می کرده همان کسی که الهام بخش شخصیت دراکولا بوده است. بخش شمالی این جاده به عنوان مکان رقابت های دوچرخه سواری رومانی استفاده می شود. سختی این بخش از مسیر درست مانند صعود Hors Categorie در دور دوچرخه سواری فرانسه است.

این جاده بین سالهای 1970 و 1974 توسط نیروهای نظامی ساخته شده و در واقع پاسخی به حمله ی اتحاد جماهیر شوروی به چک اسلوواکی بوده است. رئیس جمهور وقت رومانی می خواست تدابیری اندیشیده شود که دسترسی نیروهای نظامی در صورت وقوع حمله ی مشابه، در کوهستان به سرعت فراهم شود. به همین دلیل نیز، این جاده با صرف هزینه های بالای اقتصادی و انسانی ساخته شد. گفته می شود که فقط در قسمت شمالی 6 میلیون دینامیت استفاده شده و 40 سرباز نیز جان خود را در حادثه های ساخت و ساز از دست دادند.

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها