فضای بین دولت ومجلس چالشی نشود فلاحت پیشه

فضای بین دولت ومجلس چالشی نشود

استیضاح به معنای روشن شدن و حق نمایندگان است و تفاوتش با تذکر و سوال این است که در نهایت اگر نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع نشوند و رأی به عدم اعتماد دهند، وزیر استیضاح می‌شود.
نحوه تغییر انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان کشاورز

نحوه تغییر انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان

به موجب اصل نودویکم قانون اساسی، 6 نفر حقوقدان عضو شورای نگهبان از حقوقدانان مسلمان رشته‌های مختلف حقوقی به‌وسیله رئیس قوه قضائیه به مجلس معرفی می‌شوند و با رأی مجلس انتخاب می‌شوند.
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 11
کد خبر: ۸۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
جاده ی کوهستانی ترانسفاگاراسان یا جاده ی ملی شماره 7C، دومین جاده ی مرتفع آسفالتی در رومانی و همین طور به باور عده ای چشم گیرترین در اروپا به شمار می رود. این جاده که به عنوان یک مسیر استراتژیک نظامی ساخته شده، 90 کیلومتر پیچ و خم دارد که از شمال تا جنوب و از میان مرتفع ترین بخش های کارپاتیان جنوبی یعنی بین مرتفع ترین قله ی رومانی Moldoveanu و دومین قله ی مرتفع یعنی Negoiu می گذرد. این جاده از باسکف نزدیک Piteçti شروع می شود. دره ی رودخانه ی Argea را دنبال کرده و پس از بالا رفتن از بالاترین نقطه در دره ی Olt پایین می رود، یعنی جایی که جاده به انتها می رسد.

تدبیر24»این جاده تا ارتفاع 2034 متری بالا رفته و دارای پیچ و خم های بسیار تندی است که هم چالش برانگیز بوده و هم منبعی از هیجان برای رانندگان، موتورسواران و دوچرخه سواران هستند. شگفت انگیزترین بخش جاده قسمت شمالی آن است. این جاده معمولا از اواخر اکتبر تا اواخر ژوئن به دلیل بارش برف تعطیل می باشد، البته بسته به آب و هوا ممکن است جاده تا اواخر نوامبر نیز بسته باشد. مسافران می توانند در طول این مسیر به غذا و اقامتگاه دسترسی پیدا کنند.

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

از جمله جاذبه های موجود در بخش های جنوبی این جاده و نزدیک به روستای Arefu، قلعه ی Poienari است که زمانی شاهزاده ای به نام Vlad III Impaler در آن زندگی می کرده همان کسی که الهام بخش شخصیت دراکولا بوده است. بخش شمالی این جاده به عنوان مکان رقابت های دوچرخه سواری رومانی استفاده می شود. سختی این بخش از مسیر درست مانند صعود Hors Categorie در دور دوچرخه سواری فرانسه است.

این جاده بین سالهای 1970 و 1974 توسط نیروهای نظامی ساخته شده و در واقع پاسخی به حمله ی اتحاد جماهیر شوروی به چک اسلوواکی بوده است. رئیس جمهور وقت رومانی می خواست تدابیری اندیشیده شود که دسترسی نیروهای نظامی در صورت وقوع حمله ی مشابه، در کوهستان به سرعت فراهم شود. به همین دلیل نیز، این جاده با صرف هزینه های بالای اقتصادی و انسانی ساخته شد. گفته می شود که فقط در قسمت شمالی 6 میلیون دینامیت استفاده شده و 40 سرباز نیز جان خود را در حادثه های ساخت و ساز از دست دادند.

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

پر پیچ و خم ترین جاده ی رومانی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها
نیازمندیها