بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
رییس فدراسیون شطرنج می گوید که برای برگزاری رقابت های قهرمانی شطرنج زنان قول های حامیان مالی کافی نبود اما در این شرایط وزارت ورزش و جوانان کسب میزبانی را یک اصل عنوان کرد و خواست که میزبانی این رقابت‌ها به کشور دیگری داده نشود.
تدبیر24»مهرداد پهلوان‌زاده، رییس فدراسیون شطرنج به تاکید وزارت ورزش و جوانان برای کسب میزبانی رقابت‌های قهرمانی زنان جهان در اسفند ماه گذشته، اشاره و اظهار کرد: گرفتن میزبانی و عملیاتی کردن مسابقات جهانی خیلی مشکل بود. قبل از رقابت‌ها متوجه شدیم که قول های حامیان مالی برای برگزاری مسابقات کافی نیست. بر آورد ما این بود که از سوی حامیان مالی دو میلیارد جذب کنیم اما متوجه شدیم که تنها یک میلیارد جذب خواهد شد. همان موقع به داورزنی گفتم که دچار چنین مشکلی هستیم. البته آن موقع روسیه هم به دنبال گرفتن میزبانی این رقابت‌ها از ما بود که داورزنی گفت‌ که "سعی کنید حتی اگر بیش از این هم شد میزبانی را بگیرید، ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان کمک می کنیم. اصل ملی در این است که این مسابقات حتما برگزار شود. ما نمی‌خواهیم مسابقات کنسل شود و یا آن را به کشور دیگری بدهیم."

رییس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این پرسش که بر اساس حرف های معاون ورزش قهرمانی نباید مشکلی پیش می آمد و باید وزارت ورزش و جوانان کمک می‌کرد، خاطر نشان کرد: بلی. اما خب از حق هم نباید گذشت، تاکنون هم کمک زیادی کردند. وقتی کشوری مثل برزیل که شاید از نظر جمعیت و سرانه شبیه ما است، بازی های المپیک یا جام جهانی برگزار می‌کند، وزارت ورزش و جوانان یا فدراسیون فوتبال آن کشور نمی‌گویند که اگر نمی‌توانند حامی مالی کافی جذب کنند باید آن رشته یا ورزش آن کشور تعطیل شود. در حقیقت نهادهای بالاتر به کمک می آیند. البته گفتم که وزارت ورزش و جوانان  نیز کمک کرد.

او در ادامه‌ گفت‌: خب واقعیت ها و اجبارهای جامعه و معذورات را هم باید در نظر گرفت. وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید سعی کرد که منابع مالی بیشتری را به ورزش وارد کند، اما همان طور که می‌بینید کافی نیست. ما در سال های اقتصاد مقاومتی هستیم و همه باید کمک کرده تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

پهلوان زاده در مورد تعلیق فدراسیون شطرنج ایران نیز ، خاطر نشان کرد: بحث تعلیق وجود نداشت. تعلیق به معنی لغو عضویت کشورهاست. چنین چیزی نبوده است و فقط در اولتیماتوم بودیم. خیلی از کشورهای دیگر هم در چند ماه گذشته دچار این مشکل بودند. فیده فقط ریتینگ استاندارد بازیکنان ما را از معرض دید خارج کرد که اکنون نیز با رایزنی های انجام شده حل شد و فهرست ریتینگ به شکل قبل بازگشت.

او به باقی ماندن تنها ۴۰۰ میلیون تومان بدهی به فیده اشاره کرد و گفت: یک رویداد بین المللی در سطح جهانی چندین و چند جنبه دارد که باید برای موفقیت در برگزاری انجام شود. امنیت، برگزاری، رفت و آمد، محل اقامت، غذا، داوری و ... که همه این‌ها در این مسابقات انجام شد. در بحث مالی نیز در مجموع برای این مسابقات به صورت تدریجی از سوی وزارت ورزش و جوانان  دو میلیارد پرداخت شد و تقریبا ۹۰۰ میلیون تومان نیز از حامیان مالی جذب شد. تنها ۴۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا،  شطرنج ایران به دلیل بدهی به فیده (از میزبانی رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان) چند بار از سوی فدراسیون جهانی تعلیق و با رایزنی مسئولان فدراسیون و گرفتن مهلت رفع تعلیق شد. اکنون فیده مهلت چند روزه برای گرفتن حقش (۱۲۰ هزار دلار) به فدراسیون شطرنج ایران داده است تا این بدهی رفع شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، وزارت ورزش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها