بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
طلسم مدیریت در بخش اقتصادی و مالی توسط اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شکسته خواهد شد.
تدبیر24»اصلاح فساد مالی و ادارای با کمترین هزینه از طریق به‌کارگیری زنان توانمند در امور بانکی و مالی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی کشور صورت می‌گیرد. در حال حاضر، سهم زنان شاغل در بخش‌های اقتصادی با تغییر مواجه شده، ضمن اینکه تعداد زنان شاغل دارای تحصیلات عالی در ۱۰سال اخیر رشد ۶۷درصدی داشته است. ما در فراکسیون زنان و به ویژه زنان عضو در کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید داریم که سقف شیشه‌ای مدیریت باید شکسته شود و زنان در سطوح عالی مدیریتی قرار گیرند. تا به امروز هفت اقدام ویژه در این مورد انجام داده ایم، اما در این میان، موضوعی که اهمیت بالایی دارد و انشاء ا... رئیس‌جمهور نیز به آن مقید خواهند بود و بخشنامه‌ای نیز از سوی معاون اول ایشان صادر شده است، این است که 30‌درصد مدیریت‌های عالی و میانی به زنان سپرده شود که خوشبختانه اقدامات لازم برای تحقق بخشی به این مساله در حال انجام است. همچنین من تشکر ویژه می‌کنم از آقای دکتر طیب نیا که به حرف‌های ما توجه نشان دادند و از زنان به عنوان هیات‌مدیره دو شرکت بیمه و مدیران عامل چند شرکت‌ سرمایه‌گذاری بهره بردند. اما از بانوان می‌خواهم که با سخت کوشی، پشتکار و مصرانه پای خواسته‌های خود بایستند. زنان خستگی‌ناپذیرند و البته باید این مساله را در عمل ثابت کنند. من و خانم حسینی در کمیسیون اقتصادی به وزیر فعلی امور اقتصادی و دارایی نیز پیشنهاد دادیم که در شاخه‌های مالی و بانکی از حضور زنان استفاده کنند. سوالی که در این بین مطرح است این است که آیا یکی از مشکلات کشور، وجود فساد مالی، ‌اداری و رانتی نیست؟ یکی از راه‌های کاهش این فساد‌ها استفاده از مدیران زن است. همچنین در حال حاضر ما در قوانین فعلی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و فضا در کشور نیز مناسب است،‌ فقط از بانوان می‌خواهیم که علاوه بر اعتقاد، به خودشان ایمان بیاورند تا مردم به آنها اتکا کنند. از آنجا که طبق آمار منتشر شده، نتیجه تحولات اشتغال بانوان طی ۱۰ سال اخیر حاکی از آن است که اشتغال زنان در بخش خدمات افزایش و در بخش‌های صنعت و کشاورزی کاهش یافته است، اما در این مساله ما هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و حتی ما شرایطی را برای زنان کارآفرین فراهم کرده ایم که هم در بخش بوروکراسی اداری و هم خارج از نوبت، وام‌های خود را دریافت کنند. فقط زنان باید پای کار بایستند. من بار‌ها این موضوع را در مجلس و جاهای مختلف تکرار کرده ام که درختی که ریشه‌های آن محدود شود، هیچ‌وقت نباید از آن توقع شاخ و برگ داشت. کشوری که به دنبال توسعه پایدار است، باید ریشه‌های آن محکم و فضا برای رشد آنها فراهم شود؛ زنان، ریشه‌های توسعه پایدار کشور هستند. تا زمانی که برای ریشه‌ها اهمیتی قائل نشویم و آنها را محدود کنیم، به هیچ‌وجه نمی‌توانیم پرواز بدون سقف داشته باشیم.


معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها