بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
غلامحسین کرباسچی:
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر ضرورت پایبندی دولت به تعهدات و وعده‌های انتخاباتی‎اش به مردم گفت: محافل مطبوعاتی نقش بسیار مؤثری در یادآوری وعده‌ها به دولت و وزرا دارند و نهایتاً جامعه ایران باید در این زمینه بسیار فعال باشند زیرا نباید تنها در ایام انتخابات به آن‌ها فکر کرد. مردم با حضور دائم درصحنه می‌توانند ضمن طلب تحقق وعده‌ها آن را به‌طور مرتب به مسوولان دولتی و وزرا یادآوری کنند.
تدبیر24»دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر ضرورت پایبندی دولت به تعهدات و وعده‌های انتخاباتی‎اش به مردم گفت: محافل مطبوعاتی نقش بسیار مؤثری در یادآوری وعده‌ها به دولت و وزرا دارند و نهایتاً جامعه ایران باید در این زمینه بسیار فعال باشند زیرا نباید تنها در ایام انتخابات به آن‌ها فکر کرد. مردم با حضور دائم درصحنه می‌توانند ضمن طلب تحقق وعده‌ها آن را به‌طور مرتب به مسوولان دولتی و وزرا یادآوری کنند.

با موفقیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تند و تیزترین انتقادات به او از سوی اصولگرایان به میان آمد بطوری‎که چند بار رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های خود نسبت به آن‌ها واکنش نشان داد، اما پس از معرفی اعضای هیئت دولت به مجلس و اخذ رأی اعتماد به آن توسط نمایندگان دیگر کمتر می‌توان از آن نقدها سراغی گرفت و حتی در عجیب‌ترین اقدام در این رابطه شاهد عذرخواهی حسین شریعتمداری از محمدجواد ظریف در رابطه با چاپ مطلبی در روزنامه کیهان بودیم.

برخی معتقدند که اصولگرایان به دنبال تشکیل یک کابینه نزدیک به خود بودند و تمام این تلاش‌ها را به کار بستند تا بیشترین سهم نصیب آنان شود در این رابطه باید اشاره کرد که حتی برخی از اصولگرایان که در دوره مبارزات انتخاباتی از مخالفت باروحانی هیچ تلاشی راندید نگرفتند به نام گزینه‌ها برای وزارتخانه‌ها هم اشاره می‌کردند، اما گروه دیگر گرچه در بخش سهم خواهی با گروه اول هم‌عقیده هستند ولی براین اعتقادند وقتی کابینه تشکیل‌شده، دیگر نقد تند معنا ندارد.

اصلاح‌طلبان نیز در این میدان باوجودآنکه بیشترین یاری را به حسن روحانی برای ورود مجدد به پاستور رساندند همواره بر این نکته تأکید داشتند که به دنبال سهم خواهی در کابینه نیستند، اما نکته‌ای که نباید دور ازنظر داشت این بود که مردم از آنان توقع دارند تا برای به ثمر رسیدن وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات انتخاباتی تمام تلاش خود را به کاربندند و کوتاه نیایند.

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با کاهش نقدهای تند اصولگرایان به دولت گفت: فشار اصولگرایان به خاطر تأثیرگذاری بر اعضای کابینه بوده است؛ زیرا شواهد نشان از این دارد که نه رفتار آقای روحانی و نه اصولگرایان تغییر پیدا نکرده و حتی اصول‌گرایان به تحلیل جدیدی هم در این خصوص دست نیافتند.

وی در ادامه اضافه کرد: همان‌طور که توضیح دادم عمده انتقادات به این دلیل بود که اصولگرایان تمام تلاش خود را به کار بستند تا بر تصمیمات آقای روحانی در خصوص کابینه تأثیرگذارند و در حال حاضر این بحث دیگر هیچ موضوعیتی ندارد. البته نقدها و مخالف‌گویی‌ها به شکل‌های دیگری ادامه خواهد داشت ولی آن تهاجم پرحجم بیشتر به همین دلیل بود.

دبیر کل حزب کارگزاران در خصوص میزان تأثیرگذاری اصولگرایان منتقد بر هیئت دولت اظهار داشت: اصولگرایان خیلی درزمینهٔ تأثیرگذاری بر کابینه موفق نبود و اگر نتیجه‌ای هم به دست آوردند بسیار محدود به نظر می‌رسد و در حد برخی از نمایندگان مجلس یا محافل مطبوعاتی بود.

کرباسچی درباره راهکار اصلاح‌طلبان برای به ثمر نشستن مطالبات مردمی بیان کرد: در مرحله اول‌شخص آقای روحانی و اعضای کابینه باید آن چیزی که به مردم وعده داده بودند را محقق سازند. آقای روحانی بارها هم پس از انتخابات تأکید کرد که ما باید عهد خود را با مردم فراموش نکنیم و توقعی جز این هم از رئیس‌جمهور و هیئت دولت نمی‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی دولت به تعهدات و وعده‌های انتخاباتی‎اش به مردم افزود: محافل مطبوعاتی نقش بسیار مؤثری در یادآوری وعده‌ها به دولت و وزرا دارند و نهایتاً جامعه ایران باید در این زمینه بسیار فعال باشند زیرا نباید تنها در ایام انتخابات به آن‌ها فکر کرد. مردم با حضور دائم درصحنه می‌توانند ضمن طلب تحقق وعده‌ها آن را به‌طور مرتب به مسئولان دولتی و وزرا یادآوری کنند.

دبیر کل حزب کارگزاران در ادامه تأکید کرد: البته باید در بخش‌هایی که به‌خوبی عمل شده قدردانی صورت گیرد و قسمت‌هایی که با مشکل روبرو است را مطرح ساخت زیرا  دریک جامعه آزاد نقش افکار عمومی در پیشرفت بسیار مؤثر است.

کرباسچی در خصوص پاشنه آشیل دولت روحانی اظهار داشت: وعده‌های تمام دولت‌ها و متصدیان و مسئولان کشور در صورت عملی نشدن پاشنه آشیل آن‌ها است این مسئله در مورد قوه قضائیه هم صدق پیدا می‌کند و در صورتی این نهاد قضایی وعده عدالت را نتواند عملی سازد و عادلانه رفتار نکند یا نمایندگان مجلس موفق نشوند در ثمر نشستن وعده‌های خود موفق باشند همین مسئله پاشنه آشیل آن‌ها خواهد بود. حتی وعده‌هایی که نیروهای انقلابی در جهت پیشرفت کشور و استقلال آن می‌دهند هم به همین شکل است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها