بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
دبیر هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان با بیان اینکه برای برگزاری این دوره جشن با فشردگی زمانی مواجه بودیم، گفت: جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان فردا یکشنبه 26 شهریورماه ساعت 19 در ساختمان شماره 2 خانه سینما برگزار خواهد شد.
تدبیر24»نشست خبری هشتمین جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای ایران ( 25 شهریورماه) در ساختمان شماره 2 خانه سینما با حضور مسعود میمی ( دبیر جشن)، مصطفی احمدی (رئیس جشن )  و علی جناب ( عضو هیات مدیره)  برگزار شد.
مسعود میمی دبیر هشتمین جشن در تشریح جزییات این رویداد با بیان اینکه "ما در این جشن از پیشکسوتان انجمن و فعالان صنفی و انجمنی تقدیر خواهیم کرد" از تقدیر یدالله صمدی کارگردان سینما و دو نفر از اعضای انجمن دستیاران کارگردان و برنامه ریز خبر داد.

وی توضیح داد: هوشنگ قنواتی‌زاده یکی از اعضای انجمن دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز است که در کارنامه کاری‌اش همکاری با حسن فتحی و سعید سلطانی به چشم می‌خورد و هاشم میرطالبی از پیشکسوتان این حوزه است که در کارنامه کاری‌اش همکاری با علیرضا داوودنژاد و شاه‌محمدی دیده می‌شود.

دبیر جشن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان توضیح داد: در گروه دوم تقدیری‌ها از حسین فلاح، افشین رضایی دو فعال صنفی و حرفه‌ای که هم در تلویزیون و هم در صنف دستیاران فعالیت می‌کنند، تقدیر به عمل می‌آید. در کارنامه کاری حسین فلاح همکاری با رسول ملاقلی‌پور، مسعود کیمیایی و محمدعلی سجادی دیده می‌شود، همچنین افشین رضایی علاوه بر همکاری با علی مصفا طراحی پوستر این دوره از جشن را نیز انجام داده است.

او با بیان اینکه از جوانان فعال حرفه‌ای در این دوره از جشن یاد می‌شود، گفت: روزبه سجادی حسینی که با نرگس آبیار، ابراهیم حاتمی‌کیا و مرجان اشرفی‌زاده همکاری‌هایی داشته و همچنین افشین راد که با پیمان معادی و سامان مقدم فعالیت داشته هم تقدیر خواهند شد.

میمی با اشاره به اینکه ما با یک فشردگی زمانی برای برگزاری این جشن روبرو بودیم، بیان کرد: باید جشن را تا پایان شهریورماه برگزار می‌کردیم و به خاطر اینکه جشن خانه سینما نیز در همین ماه برگزار شد،برنامه ریزی فشرده بود.

دبیر هشتمین جشن دستیاران از تحولات در اساسنامه انجمن دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز سخن گفت و بیان کرد که ریاست کانون را در دو دوره نگه داشتیم تا بتوانیم، با شتاب و حرکت بیشتری به این انجمن کمک کنیم و در این راستا حضور مصطفی احمدی باعث ارتقاء انجمن شده است. 

میمی با اشاره به اینکه باید امنیت شغلی داشته باشیم و با دیگر صنوف سینمایی مذاکره کنیم، بیان کرد: به زودی آیین‌نامه‌ای منتشر خواهد شد که در ارتباط با اعضای صنف است و راجع به استانداردهای کیفی، کف حقوق، دستمزد و همچنین رعایت اخلاق حرفه‌ای و اعضای انجمن نکاتی گفته شده است. 

مصطفی احمدی رئیس این دوره جشن با بیان اینکه وقفه‌ای 3 ساله بین برگزاری هفتمین دوره جشن و هشتمین دوره آن ایجاد شد، گفت: هر دوره هیأت مدیره خودش را ملزم می‌داند که جشن را برگزار کند ولی برای اینکه در هر سال این جشن برگزار شود الزامی وجود ندارد. ولی ما در این دوره تصمیم گرفتیم که حتما جشن را برگزار کنیم، زیرا علاقه‌مندیم که اعضای صنف دور هم جمع شوند و از روند فعالیت‌های همدیگر آگاهی پیدا کنند. 

او ادامه داد: در این دوره فعالیت‌های صنف را می‌توان به دو دسته آموزشی و برگزاری مراسم  و جشن‌ها تقسیم کرد. به طور مثال یک سمینار سه روزه و یک دوره آموزشی برای برنامه‌ریزان برگزار شد و همچنین جشن کوچکی برای اعضای انجمن که برای اولین بار تهیه‌کنندگی و یا کارگردانی اثری را بر عهده داشتند، برگزار شد. 

احمدی با بیان اینکه یکی از کارهای ما نظم بخشی و رعایت کامل اساسنامه صنفی بود،‌ افزود: امیدواریم این روند در دوره بعد هم ادامه پیدا کند و برگزاری جشن‌های آینده نیز بر عهده مجمع عمومی و هیأت مدیره جدید خواهد بود. 

او به امنیت شغلی و مذاکره با دیگر اصناف سینمایی اشاره کرد و گفت: از دوره اول جشن "اخلاق حرفه‌ای" شعار ما بوده است. وقتی ادعای اخلاق می‌کنیم باید منادی آن هم باشیم ولی این به معنی عدم وجود اعتراض نیست. ما به نحوه فعالیت بعضی از صنوف اعتراض داریم. انجمن ما سعی می‌کند در مسائل کلان سینما کمک کننده باشد و باعث بالندگی آن شود. 

رئیس این دوره از جشن ضمن اشاره به اینکه ما بدون برنامه‌ریزی و تدوین دست به هیچ کاری نمی‌زنیم، یادآور شد: ما یاد گرفتیم که با مسائل غیرمترقبه چگونه برخورد کنیم و در این مورد آمادگی کامل داریم. ما با وجود اینکه به اخلاق حرفه‌ای پایبند خواهیم بود حسرتی در پایان این دوره برایمان باقی مانده است و آن هم گفت‌وگو بین اصناف و ایجاد شرایطی برای مذاکره بین آن‌ها بود اما نشد و حسرتش برایمان باقی ماند.

در پایان این نشست از رضا عباس زاده مدیر اجرایی جشن که زحمت زیادی برای برگزاری آن کشیده است، نیز تشکر شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها