بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: در حال حاضر و با توجه به اکتشافات صورت گرفته ایران در رده 10 کشور برتر معدنی جهان قرار دارد.

تدبیر24»مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکتشافات معدنی همواره در حال به‌روز شدن است، در حال حاضر و با توجه به اکتشافات صورت گرفته ایران جزو 10 کشور برتر معدنی جهان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان یکی از استان‌های معدن‌خیز کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر 360 معدن در استان زنجان وجود دارد که ذخیره قطعی موارد معدنی استان هم‌اکنون 600 میلیون تن بوده و بیش از یک میلیارد تن نیز ذخیره احتمالی در زمینه محصولات معدنی در سطح استان زنجان وجود دارد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان با اشاره به اینکه زنجان در زمینه صنایع معدنی یکی از استان‌های فعال در کشور است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 102 کارخانه صنایع معدنی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین معدن سرب و روی واقع در انگوارن دارای کلاس جهانی است، تاکید کرد: در تولید شمش روی 55 کارخانه مشغول فعالیت بوده و استان زنجان قطب سرب و روی کشور محسوب می‌شود.

حمیدی با اشاره به برخی از کانی‌های معدنی موجود در استان زنجان تصریح کرد: 23 نوع ماده معدنی قابل استحصال از معادن استان وجود دارد که از آن جمله می‌توان سنگ‌های ساختمانی، تراورتن، مرمریت، سنگ چینی به ویژه برای مجسمه‌سازی، طلا و سرب و روی را نام برد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با اشاره به سهم صنایع معدنی در حوزه اشتغال استان، خاطرنشان کرد: واحدهای متعددی در زمینه استحصال صنایع معدنی در سطح استان فعالیت دارند که از آن جمله می‌توان 2 کارخانه سیمان، 4 کارخانه گچ، 4 کارخانه سیلیس 6 کارخانه تولید کنسانتره را نام برد.

برچسب ها: تدبیر24 ، ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها