بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
ضیا هاشمی:
سرپرست وزارت علوم تاکید کرد روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنیم.
تدبیر24»دکتر سید ضیا هاشمی در جمع خبرنگاران درباره انتصاب روسای دانشگاه‌های کشور گفت: «در حال حاضر چند دانشگاه با سرپرست اداره می‌شوند که باید فرآیند لازم را برای انتصاب رئیس این دانشگاه‌ها طی کنیم. بنابراین در حال بررسی و گفت‌وگوی اولیه هستیم تا روسای دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کنیم.»

او درباره ادغام دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی گفت: «این مطالب بیشتر گمانه‌زنی است ولی اگر قصد تغییر در سیاست‌ها هم باشد مراحل به صورت تدریجی و با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. سیاست ثابت وزارت علوم تاکید بر آموزش‌های مهارت محور است و دانشگاه‌هایی که در حوزه مهارتی هستند باید نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نیز تقویت می‌شوند.»

سرپرست وزارت علوم درباره شرایط جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: «اختیاراتی به دانشگاه‌ها واگذار شده که می‌توانند استقلال داشته باشند. از طرفی استادان برای جذب باید از توانمندی علمی آموزشی برخوردار باشند و به تقویت نقاط قوت دانشگاه کمک کنند.»

هاشمی درباره نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تحقق اهداف وزارت علوم افزود: «مساله و ضرورت فعلی ما در جامعه این است که دانش آموختگان ما بتوانند پاسخ‌گوی نیاز جامعه باشند و تقویت پیوند صنعت و دانشگاه و آموزش‌های متناسب با نیاز جامعه دغدغه ماست که دانشگاه فنی و حرفه‌ای ظرفیت خوبی برای رفع این دغدغه‌ها دارد. البته واحدهای این دانشگاه در پاسخ‌گویی به نیاز جامعه جزو مراکز موفق هستند.»

او ادامه داد: «تاکید داریم ابتدا زیرساخت‌های لازم برای تقویت مهارت‌ها افزایش یابد سپس مدیران نیازهای جامعه را شناخته و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند به طوری که اگر رشته‌‌ یا رشته‌هایی متناسب با نیاز جامعه نیستند مورد بازنگری قرار گیرند.»

هاشمی در پایان افزود: «با بخش‌های دولتی و غیر دولتی تعامل داریم و تلاش می‌کنیم مراکز آموزشی را به سمت ارائه آموزش‌های متناسب با نیازها سوق دهیم. مراکز علمی باید خود را به روز کنند و مراکز صنعتی شناخت بیشتری نسبت به مراکز علمی داشته باشند.»

برچسب ها: تدبیر24 ، ضیا هاشمی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها