بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
مشاور عالی دولت میانمار که به دلیل سکوت خود در قبال خشونت های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور تحت انتقادات شدید جهانی قرار گرفته سرانجام این موضوع را محکوم کرد.
تدبیر24»«آنگ سان سوچی» مشاور عالی دولت میانمار در اولین اظهار نظر خود در مورد وضعیت مسلمانان روهینگیا، نقض حقوق بشر در میانمار را محکوم کرد.

وی در اظهارات خود گفت که نگران مسلمانانی روهینگیایی است که از میانمار به بنگلادش فررار می کنند.

وی گفت که دولت او مایل است با کسانی که از منطقه گریخته و آواره شده‌اند صحبت کند و از نزدیک در جریان دلیل هراس و تصمیم آنان به فرار از محل سکونتشان قرار گیرد.

سوچی در حالی از وضعیت مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرده که بیش از یک ماه از دور جدید خشونت های ارتش و بودائیان میانمار علیه مسلمانان می گذرد. خشونت هایی که موجب فرار دست کم ۴۱۰ هزار نفر از آنها به بنگلادش شده است.

به نوشته الجزیره، افرادی که توانسته اند خود را از خشونت های ارتش و بودائیان میانمار خلاص کرده و به بنگلادش برسند حقایق تکان دهنده ای را از وضعیت موجود در استان راخین و نحوه برخورد ارتش و بودائیان با مسلمانان بازگو می کنند.

این وضعیت در حالی است که سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار تصاویری ماهواره ای از سوزاندن روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای ارتش و بودائیان میانمار خبر داده است.

در یک ماه گذشته علاوه بر مردم و مقامات کشورهای مسلمان مقامات مختلف غربی نیز با انتقاد از سکوت سوچی خواستار واکنش وی در قبال رنج مسلمانان میانمار شده بودند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها