بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
برانکو برای جنگ در چند جبهه دردسر بزرگی دارد.
تدبیر24»روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «بعد از پیروزی دراماتیک و ارزشمند پرسپولیس برابر الاهلی عربستان در ابوظبی که به حضور سرخپوشان در جمع چهار تیم برتر قاره آسیا منجر شد، شاید هیچکس انتظار نداشت پرسپولیس در بازگشت به لیگ چنین نتیجه ضعیفی بگیرد و در خانه برابر پیکان تن به شکست بدهد. با این وجود فوتبال بار دیگر نمایی جذاب و غیر قابل پیش‌بینی از قواعدش را به نمایش گذاشت. به این ترتیب شاگردان جلالی که در جام حذفی با دریافت سه گل از بادران لیگ یکی اوت شده بودند، برابر دیدگان بیش از ۴۰هزار هوادار پرسپولیس دست به یک کار بزرگ زدند و این تیم را یک بر صفر شکست دادند. تک‌ گل تیم میهمان در این مسابقه در دقیقه چهارم توسط مرتضی آقاخان به ثمر رسید؛ گلی که از روی ضربه کاشته بود و بار دیگر ضعف مفرط و عجیب علیرضا بیرانوند در مهار ضربات از راه دور را به نمایش گذاشت. پس از این گل پیکانی‌ها با دفاع فشرده و متراکم اجازه کار را از مهاجمان پرسپولیس گرفتند. در مقابل خط آتش بی‌رحم سرخ‌ها، شاید قابل باور نبود که پیکان چیزی حدود ۹۰دقیقه از گلش مراقبت کند اما این اتفاق رخ داد و نخستین شکست فصل به مدافع عنوان قهرمانی تحمیل شد.

روز ناامیدکننده ذخیره‌ها

فشردگی مسابقات پرسپولیس در این فصل باعث شده برانکو ناچار باشد در برخی از مسابقات به گروهی از بازیکنان اصلی‌اش استراحت بدهد. این اتفاق پیش‌تر در دیدار با گسترش‌فولاد رخ داد که البته پرسپولیس آن بازی را با حضور اصلی‌ها در زمین از دقیقه ۶۰ به بعد سه بر صفر به سود خودش به پایان برد. بازی با پیکان اما دومین فرصت رزروهای برانکو برای اثبات توانایی‌های‌شان بود؛ موقعیتی که با فرصت‌سوزی آنها از کف رفت. در بازی یکشنبه‌شب شایان مصلح، صادق محرمی، سیامک نعمتی، گادوین منشا و بشار رسن که معمولا جزو بازیکنان اصلی پرسپولیس نیستند از ابتدا به میدان رفتند که از این جمع شاید فقط رسن تا حدی توانست توقعات را برآورده کند. محرمی در ادامه روند نزولی‌اش در این بازی هم چیز خاصی نشان نداد و گادوین منشا هم که البته کمی دورتر از خط دروازه به بازی گرفته شده بود، دوباره ثابت کرد زوج او و مهدی طارمی چنگی به دل نمی‎زند و حتما لازم است یکی از آنها کنار علی علیپور در میدان حاضر باشد.

با این همه قطعا مایوس‌کننده‌ترین تازه‌وارد پرسپولیس سیامک نعمتی بود؛ هافبکی که در بازی با تیم سابقش باید میخش را محکم می‌کوبید و خودش را در مدار دید برانکو قرار می‌داد اما روز پراشتباه و ناموفقی را پشت سر گذاشت. حالا هم ذخیره‌ها می‌فهمند نباید اعتراضی به بیرون نشستن داشته باشند و هم برانکو و پرسپولیسی‌ها پی می‌برند اعمال تغییر در حد یکی، دو نفر در ارنج اصلی شاید جواب بدهد اما شخم زدن ترکیب نتیجه‌ای جز ناهماهنگی و سردرگمی به همراه نخواهد داشت. قطعا نمایش پرسپولیس در نیمه اول بازی با پیکان را می‌توان یکی از بدترین بازی‌های این تیم از زمان حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت به شمار آورد. آنها در نیمه دوم با افزوده شدن مسلمان، وحید امیری و علیپور کمی بهتر شدند اما دیگر برای جبران دیر شده بود.

کنداکتور فشرده

فارغ از مسائل فنی، به نظر می‌رسد پرسپولیس در بازی با پیکان از ناحیه فشردگی برنامه‌اش هم لطمه خورد. سرخپوشان امسال به‌ واسطه صعود به مراحل بالای لیگ قهرمانان آسیا برنامه بسیار شلوغی دارند. تا این لحظه برگزاری ۴۲مسابقه رسمی برای پرسپولیس قطعی شده و این رقم در صورت صعود سرخپوشان به فینال لیگ قهرمانان آسیا و نیز پیشروی در رقابت‌های جام حذفی کشور، می‌تواند تا ۵۰بازی هم افزایش بیابد. انجام ۵۰بازی در تایمی حدود ۹ماه، در استانداردهای فوتبال ایران بسیار نادر است؛ به‌ خصوص که اسکلت اصلی پرسپولیس عضو تیم‌ ملی هم هست و تعداد مسابقات این نفرات بیشتر هم می‌شود. پرسپولیس بعد از بازی آسیایی اخیر با الاهلی ناچار بود ظرف ۹روز سه بازی با پیکان، سپاهان و الهلال انجام بدهد و به این ترتیب برای برانکو گزینه‌ای غیر از انتخاب چرخشی ترکیب باقی نمی‌ماند. به هر حال این سختی و مرارت، به خاطر دوران موفقیت‌آمیزی که پرسپولیس در تورنمنت‌های مختلف به‌دست آورده اجتناب‌ناپذیر است و باید با آن کنار آمد. خطر خستگی، فرسودگی و مصدومیت ستاره‌های اصلی پرسپولیس را تهدید می‌کند اما هم خود عوامل باشگاه و هم هواداران متفق‌القول هستند که فعلا حضور موفق در بازی با الهلال و نخستین صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ پرسپولیس بالاترین اولویت را دارد. حالا باید صبر کرد و دید برانکو برای بازی روز پنج‌شنبه با سپاهان چه ترکیبی را انتخاب می‌کند؟»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها