بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۰۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
استاندار خراسان رضوی گفت: پارلمان بانوان به هیچ گروه یا جناحی وابسته نیست و می‌خواهد از ظرفیت بانوان برای حل مسائل و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استفاده کند.
تدبیر24»علیرضا رشیدیان در افتتاحیه پارلمان بانوان استان که در تالار اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: نقش بانوان در عرصه‌های تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی است و بهترین معلمان در ذهن ما معلمان خانم ابتدایی هستند و از طرف دیگر به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیشترین دانشجویان دختران هستند که این نشان‌دهنده ظرفیت بالای علمی بانوان است.

رشیدیان با بیان اینکه «ما به زن به‌عنوان یک کالای تجملی نگاه نمی‌کنیم و زن را به‌عنوان یک انسان تاثیرگذار تلقی می‌کنیم»، اظهار کرد: من فمینیست نیستم و اعتقادی هم به فمینیسم ندارم، اما براساس اعتقاد دینی معتقدم زن از جایگاه برابر با مرد برخوردار است و افراط و تفریط برای مردانی که حق اضافه‌تری قائل هستند و چه زنانی که در پاسخ به آن‌ها بر حق زنان تاکید می‌کنند، مسیر صحیحی نیست.

وی عنوان کرد: کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی در حال رقابت بسیار نزدیکی به‌سر می‌برد و جدای از قدرت‌ ملی بحث جایگاه اقتصادی کشور و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله بسیار مهم است. اگر قرار است به اهداف سند چشم‌انداز و جایگاه واقعی جمهوری اسلامی برسیم باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که 50 درصد ظرفیت کشور بانوان هستند.

رشیدیان از حق بانوان برای شرکت در کارگروه‌های برنامه‌ریزی و توسعه استان خبر داد و اضافه کرد: ما پشیمانیم که چرا زودتر از ظرفیت بانوان استفاده نکرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم بانوان علاوه‌بر مسائل حوزه زنان توانایی کمک و حل مسئله در تمام حوزه‌های استان را دارند و می‌توانند در ارتقاء جایگاه بانوان مرثر باشند.

وی ادامه داد: برای پارلمان 5 کمیسیون مشخص کرده‌اند که ممکن است در اجرا با مسائل دیگری هم مواجه شوند.

استاندار خراسان رضوی در خصوص کمیسیون های پارلمان عنوان کرد: بانوان هم می‌توانند در مورد مسائل و آسیب‌های اجتماعی اظهار نظر کنند و هم با مشارکت مؤثر جایگاه بانوان را ارتقاء دهند.

رشیدیان با اشاره به نام‌گذاری سال اخیر از طرف مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی بر این حوزه تاکید کرد و افزود: اهمیت مسئله اشتغال بانوان و ارتقاء کیفیت تولید برای همه روشن و مبرهن است و بانوان در عرصه بسیار نقش‌آفرین بوده‌اند.

وی ادامه داد: ما به دنبال ظرفیت‌شناسی و برطرف‌کردن موانع برای رسیدن به توسعه اقتصادی و جایگاه واقعی جمهوری اسلامی در منطقه هستیم.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دختران و زنان ما می‌توانند به‌عنوان پیشرو در امر آموزش و پژوهش با توجه به مسائل و شرایط اجتماعی و فرهنگی اقدام کنند. سلامت بانوان ما که نقش اساسی در حفظ نسل دارند، بسیار مهم است و در این بحث باید علاوه‌بر مشهد و شهرستان‌ها به روستاها نیز فکر کنیم.

رشیدیان با اشاره به محوری‌بودن بحث حقوق شهروندی در دولت دکتر روحانی توجه به حقوق بانوان را یکی از مهمترین اصول آن دانست و گفت: موارد بسیاری در حوزه حقوق بانوان داریم که می‌تواند مسئله این کمیسیون باشد. ما بر شما منتی نداریم بلکه ما نیازمند مشارکت بانوان فرهیخته برای حل و فصل معضلات توسعه استان بوده‌ایم.

وی استمرار و تداوم این مجلس را در گِرُوِ فعالیت‌های خود زنان و این پارلمان دانست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها