بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
محقق سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به طراحی و ساخت راکتور شیمیایی گرما خورشیدی شد.
تدبیر24»دکتر علی الیاسی، عضو هیات علمی پژوهشکده فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این خصوص گفت: امروزه برای حفاظت از منابع فسیلی و محیط‌زیست، استفاده از انرژی پاک و نامحدود خورشیدی در دستور کار بسیاری از کشورها از جمله ایران قرار گرفته است.

وی افزود: از آنجا که صنایع شیمیایی یکی از پرمصرف‌ترین صنایع در استفاده از انرژی هستند، به‌کارگیری انرژی خورشیدی در تأمین بخشی از انرژی مورد نیاز این صنایع می‌تواند گام مهمی در بهره‌گیری از انرژی خورشیدی باشد.

مجری طرح «طراحی و ساخت راکتور شیمیایی گرما- خورشیدی» بیان کرد: در طرح حاضر یک راکتور شیمیایی-گرما خورشیدی از نوع لوله‌ای مداوم، برای انجام واکنش‌های ناهمگن فاز گاز بر روی کاتالیست جامد طراحی و ساخته شده است.

الیاسی اظهار کرد: دستگاه طراحی شده شامل دو بخش اصلی یکی راکتور شیمیایی و دیگری کلکتور خورشیدی است. کلکتور آئینه‌ای سهموی از جنس استنلس استیل 304 آیینه‌ای، به قطر دهانه 150 سانتیمتر و طول 120 سانتیمتر و سطح 1.9 متر مربع است که فاصله خط کانونی آن تا راس آیینه 50 سانتیمتر است.

وی افزود: راکتور مورد استفاده دارای قطر 0.75 اینچ و طول 120 سانتیمتر است که در داخل یک لوله شیشه‌ای پیرکس با قطر یک اینچ و طول 120 سانتیمتر قرار داده شده و بر روی خط کانونی کلکتور نصب شده است و توان عملیاتی این سیستم حدود 500 وات است.

مجری طرح درخصوص کاربرد این دستگاه در صنعت گفت: از این دستگاه علاوه بر انجام واکنش‌های شیمیایی گرماگیر در دمای متوسط می‌توان برای تولید روغن داغ و بخار فوق داغ برای نیازهای نیروگاهی و غیره استفاده کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها