بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، در پیامی سال تحصیلی پیش‌رو را سالی نو برای تحصیل علم و اخلاق عنوان کرد.
تدبیر24»متن کامل پیام دکتر هاشمی وزیر بهداشت با عنوان "سالی نو برای تحصیل علم و اخلاق" که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شد به این شرح است: «مهری دیگر از راه رسید؛ مهری که امسال با محرم، ماه حق طلبی، دلاوری، آزادگی و زلال‌ترین نمادهای ایمان و عشق و دلدادگی همراه شده و امیدوارم بتوانیم آغازی چنین را، چنان که شایسته است، پاس بداریم.

ما آموخته‌ایم که سلامت، حاصل اعتدال در جسم و جان است و بیماری، نتیجه عدم تعادل در بدن و روح آدمی؛ و همچنان که مراقب توازن و حفظ اعتدال در بدن خود هستیم، در زندگی اجتماعی نیز باید همین‌گونه رفتار و عمل نماییم؛ که حاصل اعتدال، درک صحیح‎تر از مسائل و هم‌افزایی اندیشه‌ها است و کدام مکان برای اندیشیدن و تضارب آرا، بهتر از دانشگاه؟ به همین سبب دانشگاه و دانشگاهیان را سنگ بنای پیشرفت و ترقی جوامع می‌خوانند و کشوری را ثروتمند و قدرتمند می‌دانند که نیروی انسانی اندیشمند و دانا در اختیار دارد.

انسان‌‎هایی که با دو بال «ایمان و اخلاق» و «علم و تجربه»، اندیشه را در آسمان دانش و آموزش و پژوهش به پرواز درمی‌آورند و پیشرفت و آسایش و آرامش را به جوامع بشری هدیه می‌کنند.

این راهی است که یکایک ما باید بپیماییم؛ مسیری پر فراز و نشیب که پیمودنش نیازمند اراده و عشق است؛ اراده‌ای راسخ و عشقی ناب که خستگی از جان‌ها بزداید و آدمی را یاری کند تا بر مشکلات فائق آید.

اگر آمدید؛ تاب آوردید و عاشق و خادم شدید، لذتی را خواهید چشید که با هیچ پاداش مادی قابل قیاس نیست.

استادان، همکاران و دانشجویان عزیز و ارجمند

از یاد نبریم این کشور و این ملت، به خدمات ما نیاز دارد؛ پس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، یک‌بار دیگر با خدای خود، شهیدان و هموطنان‌مان عهد ببندیم که هر ‌چه در توان داریم، برای ارتقای سلامت و آسایش مردمان این دیار به‌کار گیریم؛ که همه مدیون آنها هستیم و خدمت به ایشان، وظیفه ماست.

با این امید، سالی سرشار از علم و آگاهی و همراه با سلامتی و سربلندی برای‌تان آرزو می‌کنم.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها