بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
هفت عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا و انگلیس از آنتونیو گوترش خواستند تا در روزهای آتی علنا درباره خشونت‌های میانمار که او از آن به عنوان "پاکسازی قومی" یاد کرده است، صحبت کند.
تدبیر24»سوئد، ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، مصر، سنگال و قزاقستان از رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه سپتامبر خواستند تا زمانی را به صحبت‌های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اختصاص دهد.

بیش از ۴۲۲ هزار مسلمان روهینجایی از ۲۵ اوت از میانمار به سمت بنگلادش گریختند؛ زمانی که حملات شبه‌نظامیان روهینجایی یک کمپین سرکوب گسترده را تحریک کرد.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه گفت، دونالد ترامپ از شورای امنیت می‌خواهد تا "اقدامی قاطع و فوری" برای خاتمه دادن به خشونت‌ها اتخاذ کند.

شورای امنیت از زمان آغاز بحران مسلمانان روهینجا در میانمار دو بار نشست غیر علنی داشته است و هفته گذشته یک بیانیه غیر رسمی برای محکوم کردن اوضاع میانمار صادر کرد و از مقام‌های میانمار خواست تا به خشونت‌ها پایان دهند.

دیپلمات‌ها می‌گویند، اگر اوضاع بهتر نشود شورای امنیت می‌تواند یک بیانیه رسمی صادر کند اما احتمال مخالفت چین و روسیه با اقدام قاطع‌تر علیه میانمار وجود دارد و ممکن است آنها قطعنامه‌ ضد میانمار را وتو کنند.

یک قطعنامه شورای امنیت به ۹ رای موافق و عدم وجود وتو از جانب روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه نیاز دارد. میانمار اوایل همین ماه گفت که با کشورهای دارای حق وتو شامل چین و روسیه در حال مذاکره است تا اطمینان حاصل کند میانمار گرفتار اقدام شورای امنیت نمی‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها