بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۰۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش نسبت به خطرات و عواقب سنگین همه‌پرسی استقلال کردستان عراق هشدار داد.
تدبیر24»مک‌گورک، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش در جمع خبرنگاران هشدار داد: برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق خطرات فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: این همه‌پرسی عواقبی را دارد که آمریکا نمی‌تواند بر آن چیره شود. درباره عواقب این همه‌پرسی باید بگویم برای ما ممکن نیست که بتوانیم به طور کامل بر آن چیره شویم.

همزمان دولت ترکیه نیز به کردهای عراق درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان و پیامدهای آن هشدار داده و خواهان لغو این همه‌پرسی شده است.

به رغم هشدارها و فشارهای داخلی و خارجی برای لغو همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، کردها برای برگزاری این همه‌پرسی مصمم هستند و مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق تاکید کرده که آماده پرداختن هر بهایی برای آزادی کردها است.

طرح انسانی رقه

مک گورک همچنین از طرح انسانی گسترده برای شهر رقه خبر داد و گفت: همزمان با عقب‌نشینی داعش از آخرین محله‌های رقه طرح انسانی فراگیری آماده شده که قرار است پس از خروج کامل داعشی‌ها از این شهر اجرایی شود.

وی عنوان داشت: پایان جنگ در رقه روشن است و تروریست‌ها عملاً در چند محله شهر حضور دارند و پایان این جنگ بسیار نزدیک است.

وی افزود: داعش از زمان‌های نه چندان دور برای حملات تروریستی گسترده در استانبول، پاریس و بروکسل طرح ریزی کرده بود.

مک گورگ خاطر نشان کرد: به محض پایان عملیات نظامی، طرح انسانی برای بعد از درگیری‌ها آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد: صدها پایگاه برای انجام عملیات مین‌زدایی مشخص شده‌اند و باید همزمان طرح انسانی فراهم سازی آب و بازسازی زیرساخت‌ها جهت بازگشت آوارگان اجرا شود.

نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: بازگشت آوارگان به مناطق آزاد شده از چنگال داعش یکی از مهمترین و دشوارترین مسائل است.

وی شمار آوارگان عراقی که به منازلشان بازگشته‌اند را ۱.۲ میلیون تن قلمداد کرده و این رقم را تقریبا بی‌سابقه خواند و اعلام کرد: ائتلاف ضد داعش امیدوار است به نتیجه‌ای مشابه در سوریه دست یابد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها