بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
معاون سابق سازمان تربیت بدنی می‌گوید اینکه در اولویت‌های وزارت ورزش و جوانان، بحث به کارگیری مدیران زن مطرح شده است جای خوشحالی زیادی دارد و این موضوع، همیشه مطالبه زنان بوده است.

تدبیر24»طاهره طاهریان در گفت‌وگو با ایسنا درباره اولویت‌های کاری وزارت ورزش و جوانان که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده است، اظهار کرد: یکی از بندهای ابلاغ شده، افزایش سهم بانوان در مدیریت ورزش کشور است. وقتی به زنان در عرصه‌های مدیریتی مسئولیت داده می‌شود این مسئولیت به توانمندسازی هرچه بیشتر زنان کمک می‌کند. با توجه به اینکه سال‌های زیادی از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، زنان توانمند زیادی در عرصه مدیریت ورزش حضور دارند و فرصت خوبی است که از آن‌ها در عرصه مدیریت، چه در تصمیم‌گیری‌ها و چه در تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود و این مدیریت می‌تواند هم در ورزش قهرمانی و هم در ورزش همگانی باشد.

طاهریان در پاسخ به این سوال که برای اجرایی شدن اولویت‌های ابلاغی بخصوص در بخش زنان چه اقداماتی باید صورت بپذیرد توضیح داد: برای اجرایی شدن این سیاست‌ها باید زنان حضورشان را پررنگ‌تر کنند. البته من با تاکید بر روی سهم‌خواهی بانوان برای محقق شدن حضور آن‌ها چندان موافق نیستم، زیرا همان طور که مردان بدون سهم‌خواهی توانسته‌اند در مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها حضور داشته باشند، برای زنان هم باید این طور باشد. ولی زنانی که در حال حاضر در عرصه‌های تصمیم‌گیری حضور دارند باید زمینه را برای حضور بیشتر زنان فراهم کنند.

طاهریان گفت: البته حضور بانوان در سمت‌های مدیریتی به این معنا نیست که فقط مدیریت ورزش زنان را بر عهده داشته باشند بلکه باید در مدیریت کل ورزش چه بانوان و چه آقایان حضور داشته باشند. به عنوان مثال خانم‌ها می‌توانند هم در امر برنامه‌ریزی برای آقایان و بانوان مشارکت داشته باشند. البته در بعضی از بخش‌های ورزش بانوان فقط باید خودشان حضور و مسئولیت داشته باشند اما نباید این مسئله طوری مطرح شود که زنان فقط باید در بخش مدیریت ورزش بانوان فعالیت کنند.

طاهریان با اشاره به اینکه یکی از مباحث مربوط به زنان در عرصه ورزش، تقویت بحث ورزش حرفه‌ای زنان است، تاکید کرد: در یکی از بندهای اولویت‌های ابلاغی بر ورود بخش خصوصی به ورزش حرفه‌ای تاکید شده است. در ورزش آقایان کمابیش شرایط حرفه‌ای‌گری‌ وجود دارد اما به اعتقاد من ورزش خانم‌ها در این زمینه شرایط خوبی ندارد. ورزش حرفه‌ای را باشگاه‌ها باید پیگیری کنند و زنان در ورزش باشگاه‌ها نقش چندانی ندارند. برای توانمندسازی تیم‌های ورزشی زنان در باشگاه‌ها باید تلاش شود. باشگاه‌ها اگر در بخش زنان فعال شوند می‌توانیم قهرمانان بیشتری را در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشیم.

او تاکید کرد: اگر می‌خواهیم وضعیت ورزش زنان بهتر شود باید تدابیری اندیشیده شود که حتما باشگاه‌های ورزشی در بخش زنان هم فعال شوند. باشگاه‌ها باید در رشته‌هایی که امکان فعالیت بانوان وجود دارد تیم‌های بانوان خود را راه‌اندازی کنند. باشگاه‌های ما در رابطه با زنان بسیار ضعیف عمل کرده‌اند. البته بحث تساوی را مطرح نمی‌کنم و تفاوت‌ها در ورزش زنان و مردان طبیعی است ولی سطح فعلی فعالیت باشگاه‌ها در ورزش زنان قابل قبول نیست.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه مسائل فرهنگی و تاریخی باعث تفاوت‌هایی در سطح ورزش بانوان و آقایان شده است، گفت: تفاوت بین سطح ورزش مردان و زنان سابقه تاریخی دارد. در بازی‌های المپیک ۱۸۹۶ اصلا ورزشکاران زن حضور نداشتند. در حال حاضر نیز ما باید سعی کنیم در ورزش‌مان این تفاوت سطح را کم کنیم.

معاون سابق سازمان تربیت بدنی در پایان بیان کرد: بحث مدیریت زنان در اولویت‌های وزارت ورزش به خوبی مطرح شده است و این جای خوشحالی دارد. همچنین تاکید بر ورود بخش خصوصی به ورزش حرفه‌ای نیز از دیگر مواردی است که همیشه مد نظر بوده است و الان به عنوان دستور کار وزارت ورزش طرح شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها