بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
رئیس جهاد دانشگاهی هنر گفت: در مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک باید مربیانی کاردان و هنرشناس حضور داشته باشند تا بتوانند با استفاده از قابلیت‌های بالای هنر، روحیه خلاقیت، نوآوری و کارگروهی را در کودکان ایجاد و استعدادهای آنان را شکوفا کنند.

تدبیر24»بهزاد رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه سال نو تحصیلی افزود: مراکز آموزش پیش دبستانی و مهدهای کودک، بعد از خانواده، اولین مرحله و در حقیقت سنگ بنای فرآیند آموزش و پرورش کودکان ایرانی هستند که باید با حضور مربیان کارآزموده و متخصص، شروعی برای شکوفایی استعدادها و ایجاد روحیه خلاقانه و نوآورانه در کودکان باشد.

وی با اشاره به قابلیت‌های بالای هنر در آموزش و پرورش کودکان، گفت: آموزش هنر در مراکز پیش دبستان و مهدهای کودک عمدتا توسط همان مربی عمومی کودک انجام می‌گیرد درحالی‌که این مربی هیچ‌گونه آموزشی جهت آموزش هنر، ایده پردازی، خلاقیت و کار تیمی ندیده و ممکن است حداقل آشنایی با رشته‌های هنری و قابلیت‌های بالای هر یک از آنها را نداشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی هنر تصریح کرد: امروزه اهمیت و ضرورت وجود مربیان آشنا با هنر و قابلیت‌ها و مفاهیم آن بیش از هر زمانی احساس می شود و دوره‌ای که بتوان در قالب آن "مربی هنر کودک" تربیت کرد، بسیار ضروری است.

رشیدی با تشریح تجارب موفق کشورهای پیشرفته در به کار گیری قابلیتهای مختلف هنر در آموزش و پرورش کودکان، افزود: یافته‌های علوم تربیتی نشان می‌دهد، سال‌های پیش از دبستان در رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و خلاقیت‌های فردی و تربیت درست کودکان نقشی مهم دارد و سیاستگذاران آموزش، معمولا روی آموزش ها و آموزش مهارت‌های پیش دبستانی و دبستان تاکید زیادی دارند و همواره هنر را بستری مناسب برای پرورش واقعی کودکان بر می شمارند.

وی گفت: براساس همین ضرورتها، جهاددانشگاهی هنر برای اولین بار در کشور دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک را تدوین کرده و برای کمک به نظام آموزشی مراکز پیش از دبستان و مهدهای کودک، این دوره آموزشی را برای دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه برگزار می کند.

رییس جهاد دانشگاهی هنر آشنایی با شیوه‌های تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان، آشنایی با شیوه های پرورش خلاقیت کودکان، آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان، آشنایی با مباحث هنر مدرن و هنر کودکان و نمایش خلاق را از جمله اهداف این دوره آموزشی برشمرد و ادامه داد: بازی های رنگین و انواع تکنیک های نقاشی، تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان، مباحث روانشناسی رشد کودکان، راه ها و روش های هنر خلاق کودک و پرورش خلاقیت هنری کودکان و آشنایی با نمایش خلاق کودکان از جمله سرفصل های اصلی دوره تربیت مربی هنر کودک است.

رییس جهاد دانشگاهی هنر گفت: فراگیران با شرکت در دوره آموزشی «تربیت مربی هنر کودک» می توانند در مدارس، مهدهای کودک و سایر مراکز تربیتی از جمله خانه‌های کودک، فرهنگسراها، سرای محله‌ها و آتلیه‌های هنری به آموزش مباحث هنر کودکان و پرورش مهارت‌های خلاقانه و کار گروهی به کودکان بپردازند.

رشیدی تاکید کرد: رویکرد دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی هنر رفع نیاز های جامعه و اشتغالزایی جوانان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها است و در دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک تلاش می شود مربیانی کارآزموده، ماهر و آشنا به قابلیت های بالای هنر در پرورش و تربیت کودکان آماده و مهیا شوند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها