بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
یک مقام مسئول کارگری معتقد است صنعت گردشگری و خدماتی که در این بخش ارائه می‌شود، می‌تواند شغل‌های زیادی را درگیر کند. به گفته وی با توسعه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به وجود می‌آید.

تدبیر24»فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، دلیل تمایل کارجویان به مشاغل خدماتی را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در بخش خدمات به دلیل آنکه هزینه‌ها کمتر  و بازدهی کار بیشتر است، افراد با حداقل سرمایه یک کسب و کار راه اندازی می‌کنند و اگر بخواهند عده‌ای را هم با حداقل امکانات و هزینه به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مثلا فردی دفتر خدمات نظافت در سطح شهر راه‌اندازی می‌کند، آگهی می‌دهد، تعدادی نیرو می‌گیرد که اکثرا از اتباع خارجی هستند، بدون آنکه مالیات و بیمه پرداخت کند و بعد از مدتی هم کسب و کار خود را توسعه می‌دهد چرا چون دغدغه تامین مواد اولیه، تعمیر دستگاه و خرید تجهیزات صنعتی را ندارد و نگران نبود آب و خاک حاصلخیر و به بار نشستن محصول و فروش آن در بازار نیست.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی از گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های مغفول مانده در کشور نام برد و اظهار کرد: صنعت گردشگری و خدمات مرتبط با آن یکی از بهترین و زودبازده ‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود. گردشگری رشته‌ شغل‌های متعددی را درگیر می‌کند که حمل و نقل و هتلداری و صنایع دستی از جمله آنهاست.

وی گفت: کشوری مانند ایران که چهار فصل است و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد باید از این موقعیت و پتانسیل خدادادی به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

به اعتقاد بیات دولت باید روی صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری کند و سرمایه‌گذاران را هم برای توسعه گردشگری در کشور ترغیب کند. این صنعت درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی دارد و از خروج ارز هم جلوگیری می‌کند.

این فعال کارگری در پاسخ به این پرسش که چرا بخشهای صنعت و کشاورزی کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند؟ گفت: سرمایه‌گذاری یکی از عواملی است که موجب کمرنگ شدن بخش صنعت و کشاورزی می‌شود. طبعا ایجاد شغل در بخش صنعت به ویژه کشاورزی به لحاظ فرایندی که تولید یک محصول دارد سخت و زمان‌بر است و باید وقت و هزینه زیادی صرف آن شود.

وی تاکید کرد که مسئولان و دولتمردان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هم بخش صنعت و کشاورزی از گردونه اقتصاد خارج نشود و هم از طریق فعال کردن این دو بخش، نیروی قابل توجهی جذب بازار کار شود.

برچسب ها: تدبیر24 ، کارجویان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها