بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷
رئیس جمهوری آمریکا از اضافه شدن سه کشور به لیست کشورهای ممنوع‌الورود به آمریکا و حذف نام سودان از این لیست خبر داد.
تدبیر24»این اعلام جدید که از ۱۸ اکتبر سال جاری میلادی(۲۶ مهر) اجرایی می‌شود شهروندان سومالی، یمن، سوریه، لیبی،‌ ایران و همچنین کره شمالی، جمهوری چاد و ونزوئلا را شامل می‌شود.

سودان از فهرست ممنوعیت سفر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خارج شده و شهروندان عراقی نیز هدف تحقیق بیشتر قرار می‌گیرند اما با ممنوعیت سفر مواجه نمی‌شوند.

هفت کشور به غیر از ونزوئلا با محدودیت‌های گسترده روبرو می‌شوند و بسیاری از شهروندانشان نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند اما محدودیت‌ها برای ونزوئلا فقط برای گروهی از مقام‌های دولتی و خانواده‌های آنها اعمال شده است.

ترامپ در بیانیه خود آورده است: من بعنوان رئیس جمهوری آمریکا باید از منافع و امنیت کشور و مردمم دفاع کنم. ایمن کردن آمریکا یکی از اولویت‌های من است. به افرادی که نمی‌توانیم از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنیم، اجازه ورود به آمریکا را نمی‌دهیم.

برخلاف ممنوعیت‌های سفر قبلی از سوی دولت آمریکا، این ممنوعیت سفر محدودیت زمانی ندارد.

این اعلامیه از سوی دولت آمریکا سومین اقدام از زمان درخواست ترامپ برای متوقف کردن ورود مسلمانان به داخل آمریکا محسوب می‌شود. نخستین ممنوعیت سفر در ژانویه سال جاری میلادی و دومین مورد آن مربوط به ماه مارس ۲۰۱۷ است که هر دوی آنها باعث تظاهرات اعتراضی گسترده شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، سودان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها