بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
اهواز نماینده مردم اهواز، در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست بازنشستگان کشوری مبنی بر اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری به دولت ارائه و مصوب شد.
تدبیر24»همایون یوسفی  اظهار کرد: با توجه به نابرابری ها و تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان، درخواست اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری را به معاون اول رئیس جمهور ارائه دادیم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز از طریق سازمان اداری و استخدامی کار را پیگیر و نتیجه را با ابلاغ نامه ای اعلام کرد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در تشریح متن نامه گفت: در این نامه قید شده که به منظور رفع نابرابری و تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری با استناد بند (ه) تبصره 12 قانون بودجه، حقوق بازنشستگان، موظفان و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح موضوع افزایش امتیازات جداول مواد 109 و 110 قانون مدیریت خدمات کشوری انجام گرفت.

یوسفی ادامه داد: در بازنگری ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در این خصوص (همسان سازی) ساز و کاری پیش بینی شده که سیر مراحل تصویب را می گذراند.

وی بیان کرد: در این بازنگری تصریح شده که دولت مکلف است از ابتدای سال جاری و ظرف بازه زمانی پنج ساله نابرابری موجود بین حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری سنوات مختلف را تعدیل کند؛ به نحوی که در سال جاری حقوق بازنشستگی و وظیفه هیچ یک از بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که تا پایان سال قبل بازنشسته یا مؤظف شده یا بشوند پس از اعمال ضریب سالیانه از 60 درصد و در سال پنجم برنامه نیز 90 درصد آخرین حقوق و فوق العاده های مشمول کسور بازنشستگی شاغلان مشابه در همان دستگاه و در همان سال کمتر نباشد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان همواره در جلسات و دیدارهای مختلف خواستار این همسان سازی بوده و می خواستند که عدالت در این پرداختی ها رعایت شود، حال با انجام این مصوبه طی یک برنامه پنج ساله همسان سازی حقوق آنها اجرا و دیگر دغدغه ای نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر اولیاء معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نتیجه پیگیری همایون یوسفی را طی نامه ای به معاون حقوقی مجلس و نظارت اعلام کرده و خواستار مطلع شدن معاون اول رئیس جمهور از این موضوع هم شده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، بازنشستگان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها