بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۹۰۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
در سه انتخابات اخیر اصلاح‌طلبان با نوعی ائتلاف وارد عرصه رقابت شدند و تا حد زیادی نیز درهمه موارد موفق شدند.
تدبیر24»اخیرا اظهاراتی درمورد امکان پایان این استراتژی و عدم ائتلاف درسال‌های 98 و 1400 مطرح شده است. ائتلاف مبتنی برعقل است نه احساس و متناسب با زمان و شرایط مورد تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد. به طور قطع به یقین و در شرایط فعلی که خطرات بسیاری نظام مردمسالار را تهدید می‌کند، باید برحداقل‌ها نیز ایستادگی کرد و تلاش کنیم اداره مملکت به سمت عقلانیت، قانونگرایی و تحول‌طلبی در چارچوب ارزش‌های منبعث از قانون اساسی پیش رود. بنابراین با توجه به چنین شرایطی ائتلاف و همگرایی اصلا تصمیم غیرمعقولی نیست. نکته دیگر اینکه در بحث ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان شرایط متفاوت و جبهه‌بندی‌ها شکل دیگری به خود گرفته است. جریانی رادیکال، تندرو و عصبی به دنبال بحرانی کردن شرایط مملکت است و از سوی دیگر هم تمام کسانی که دغدغه حرکت بر مدار قانون و اعتدال دارند در جهت مقابل آنان قرار گرفته‌اند. اگر تلاش ما این باشد که جریان تندرو را به طور جدی منزوی کنیم و تلاش شود کشور در چارچوب قانون ادامه حیات دهد، طبعا ائتلاف با اصولگرایان عاقل و میانه‌رو اصلا تصمیم بدی نیست. ائتلاف‌های اخیر دقیقا از چنین جنسی بود و درآینده هم احتمال صورت گرفتن چنین اجماع‌هایی بسیار بالاست. در این میان اظهارات آقای عارف در مورد عدم ائتلاف در انتخابات بعدی صرفا نظرشخصی ایشان است و تصمیم‌گیری درجبهه اصلاحات با گروه‌های با هویت و شناسنامه‌دار این جریان و اجماع کلی در این مورد است. هنوز هیچ جمع‌بندی کلی بین اصلاح‌طلبان برای ایجاد یا عدم ایجاد ائتلاف صورت نگرفته و تا نزدیک‌ترین انتخابات نیز بیش از دو سال باقی مانده است. درحال حاضر اولویت اصلی جریان اصلاحات ارزیابی شعارهای رئیس جمهور و عملکرد وی در عمل به آن و همچنین کارنامه مجلس و اعضای شوراها خواهد بود. پس از این ارزیابی متناسب با عملکرد مثبت یا منفی نهادهای مبتنی بر رای، در سال 98 یا 1400 تصمیم‌گیری خواهد شد. امروز رسیدن مطالبات و عملی شدن شعارهای مطرح‌شده از سوی دولت، مجلس و شوراها مهم‌ترین دغدغه جبهه اصلاحات است و امیدواریم به این توقعات جامه عمل پوشانیده شود و در غیر این صورت گروه‌های اصلاح‌طلب به عنوان رابط مردم و صندوق‌های رای حتما در انتخاب افراد یا شیوه‌ها تجدید نظر خواهند کرد. مطمئنا حفظ همراهی بدنه جامعه و اعتماد مردم به اصلاحات برای تصمیم‌گیران این جریان از بیشترین اهمیت برخوردار است.


غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها