بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس گفت: از امروز سوم مهر ارزیابان یونسکو به فارس سفر می‌کنند.
تدبیر24»مصیب امیری افزود: سفر ارزیابان یونسکو در ارتباط با پرونده ثبت جهانی محور ساسانی انجام شده است و 5 روز به طول می‌انجامد.

امیری گفت: طی سه سال گذشته 22 میلیارد ریال برای حفاظت، ساماندهی و مرمت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم در ابنیه محور ساسانی هزینه شده است.

او اضافه کرد: از سه سال پیش تمرکز برای مطالعات و ارائه مستندات پرونده محور ساسانی که شامل مجموعه بیشاپور در کازرون، آتشکده، قلعه دختر و شهر گور  در فیروزآباد و  کاخ ساسان در سروستان است توسط باستان‌شناسان، فیلمبرداران، مستندسازان و محققان، آغاز و نزدیک به هزار صفحه سند برای ارائه به یونسکو تهیه شد. طی این مدت، عملیات‌ اجرایی متعددی برای حفاظت، ساماندهی و مرمت آثار شاخص و انجام زیر ساخت‌های گردشگری مورد نیاز این محور انجام شده است.

به گفته او، مرمت‌های اضطراری آثاری همچون کاخ ساسانی سروستان، آتشکده، قلعه دختر، شهر گور ساماندهی محوطه تاریخی بیشاپور، سنگ فرش شهر گور، ساخت و نصب تابلوهای معرفی آثار دو زبان فارسی و انگلیسی، اجرای فازهای چند گانه طرح استاندارد سازی مسیر دسترسی گردشگران به فضای خدمات رفاهی در سایت تاریخی بیشاپور و استقرار سرویس بهداشتی  جزو اقدامات انجام شده دسته بندی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: ویژه‌ترین و بیشترین آثار دوره ساسانی در فارس در شهرستان‌های فیروزآباد، کازرون و سروستان قرار دارد و امیدواریم، تیرماه سال 97 شاهد ثبت جهانی این پرونده در اجلاسیه جهانی یونسکو باشیم .

به گزارش ایسنا، اکثر محققان دوره تاریخی، ساسانیان را مبتکر اصول شهرسازی و معماری می‌دانند به نحوی که معماران در این دوره، با ساختن طاق‌های گنبدی و تالارهای وسیع بدون ستون و همچنین ساخت طاق‌های آجری به جای پوشش مسطح و چوبی جلوه‌ای نو را خلق کرده‌اند.



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها