بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
تراکتورسازی با پرداخت بدهی حمزه یونس، تعداد بدهکاران خارجی خود را به صفر رساند در حالی که تیم‌های نفت، استقلال و پرسپولیس هنوز موفق به این کار نشده‌اند و احتمال حذف از آسیا را حس می‌کنند.
تدبیر24»لیگ قهرمانان آسیا در حال طی کردن مراحل پایانی خود است و تا آبان ماه تکلیف قهرمان این فصل معتبرترین جام باشگاهی آسیایی مشخص می‌شود و به زودی تیم‌ها آماده حضور در مرحله گروهی فصل بعد این مسابقات می‌شود. ایران در مسابقات فصل بعد چهار نماینده خواهد داشت اما هنوز مشخص نشده کدام تیم‌ها به صورت مستقیم در مرحله گروهی شرکت می‌کنند و کدام تیم‌ها باید در پلی‌آف حاضر شوند.

تیم‌های ایرانی وضعیت متفاوتی را برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده دارند:

پرسپولیس

قهرمان فصل گذشته ایران، یکی از چهار تیم برتر این فصل آسیا است که با توجه به قهرمانی در شانزدهمین دوره لیگ برتر، فصل بعد نیز به عنوان نخستین نماینده ایران در دور گروهی شرکت می‌کند. سرخ‌پوشان که این روزها درگیر شکایت باشگاه ترکیه‌ای ریزه اسپور از مهدی طارمی هستند، به تازگی توانستند مشکل طلب سرمربی پرتغالی پیشین خود را رفع کنند. البته این بدهی هنوز به صورت کامل برطرف نشده است.

به جز ژوزه، این تیم بدهکاران دیگری از بازیکنان خارجی و داخلی دارد که به احتمال زیاد شکایت آن‌ها به زودی به دست فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس خواهد رسید. از آنتونی گولچ استرالیایی گرفته تا دو اوکراینی حاشیه‌ساز فصل گذشته پرسپولیسی‌ها. علی‌اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس باید بار دیگر خود را به هواداران قرمزهای پایتخت اثبات کند.         

نفت تهران

نفت سال گذشته موفق شد با هدایت علی دایی و برتری مقابل تراکتورسازی جواز حضور در آسیا را بگیرد. قهرمان فصل گذشته جام حذفی با کسب این عنوان می‌تواند به صورت مستقیم در مرحله گروهی شرکت کند اما با وضعیتی که این تیم پشت سر می‌گذارد، بعید است که نفت حتی رنگ آسیا را هم دوباره ببیند چه برسد به حضور در مرحله گروهی.

این تیم که به تازگی به مالک متمولی سپرده شده ولی حمیدرضا جهانیان مالک جدید این باشگاه کار سختی را برای حفظ تیمش در بین نماینده‌های ایران در آسیا دارد. نفتی‌ها هنوز به بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی بدهکارند و حتی زمین مشخصی برای میزبانی ندارند زیرا اگر بخواهند ورزشگاه آزادی را معرفی کنند، با توجه به حضور استقلال و پرسپولیس به عنوان دیگر نماینده ایران باید شاهد فرسوده شدن چمن این ورزشگاه نیز باشیم.

اگر مدیران جدید نفت فکری به حال طلبکاران خود و هم‌چنین شرایط حرفه‌ای دیگر نکنند و با توجه به سهمیه احتمالی ایران (2+2) با توجه به نایب‌قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی باید این تیم را به عنوان دومین نماینده ایران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بدانیم.

تراکتورسازی

این تیم دیگر نماینده ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا است. وضعیت این تیم نسبت به سه تیم پرسپولیس، استقلال و نفت طلاییه بهتر است و این تیم با خیالی نسبتا آسوده منتظر شروع فصل جدید این رقابت‌ها است.

محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات برای تراکتورسازان سبب خیر شد تا آن‌ها دغدغه‌ی بیشتری نسبت به بدهی‌های خود داشته باشند. تراکنورسازان با پرداخت باقی قرارداد حمزه یونس، تمام بدهی‌های خود به بازیکنان خارجی را صاف کردند. تنها طلبکارهای باقی مانده، مرتضی اسدی و فرشید طالبی بازیکنان سابق این تیم هستند که شکایت خود را به AFC ارسال کرده‌اند.

البته تراکتورسازان در حال مذاکره با این دو مدافع هستند و با روند خوبی که دارد به نظر می‌رسد تعداد شاکیان تراکتورسازی در AFC به صفر برسد و این تیم با خیالی راحت به فکر  مسابقات آسیایی باشند.

استقلال

چهارمین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا فصل آینده آبی‌پوشان پایتخت هستند. استقلالی‌ها که این روزها با استعفای علیرضا منصوریان نیمکت خود را بدون سرمربی می‌بینند، ذهن خود را مشغول انتخاب جایگزین او کرده‌اند.

پرافتخارترین تیم ایران در آسیا هم هنوز نتوانسته شاکیانش را راضی کند و بسیاری از بازیکنان قدیمی این تیم نظیر سیاوش اکبرپور و مجید غلام‌نژاد، شکایت‌های خود را به AFC برده‌اند تا شاید بتوانند طلب خود را وصول کنند. با وجود چنین شکایت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا اجازه حضور به آبی‌ها را نیز در لیگ قهرمانان نمی‌دهد. سیدرضا افتخاری باید هر چه سریع‌تر تکلیف سرمربی این تیم را مشخص کند تا نوبت به اولویت‌های بعدی یعنی پرداخت بدهی بازیکنان شاکی برسد.

درحالی که فرصت زیادی به تکمیل لیست حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا نمانده است، تیم‌های ایرانی وضعیت جالبی را ندارند و باید هر چه سریع‌تر تکلیف شاکیان خود را مشخص کنند. البته در این راه فدراسیون فوتبال نیز باید فشارهایی را در این راه به باشگاه‌های ایرانی بیاورد تا از کم شدن سهمیه ایران جلوگیری کند چیزی که خیلی دور از انتظار نیست و با شرایطی که تیم‌های ایرانی دارند و این کاهش سهمیه محتمل به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها