بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸
مهدی قدمی مدیرعامل مجتمع طلای زرشوران توسط تیم جدید وزرات صنعت، معدن و تجارت از این مجتمع کنار گذاشته شد و روانبخش امیری مدیر عامل شرکت زغال‌سنگ البرز (زیرآب) به عنوان جانشین قدمی در مجتمع طلای زرشوران منصوب شد.

تدبیر24»مهدی قدمی مدیرعامل مجتمع طلای زرشوران با برکناری از این سمت مدیریتی، با توجه به روابط قدیمی با مهدی کرباسیان رییس ایمیدور، به وزارت اقتصاد منتقل شد و معاونت توسعه مدیریت و منابع مسعود کرباسیان را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگارجهان اقتصاد، در خبر روابط عمومی وزارت اقتصاد به سوابق مهدی قدمی و مدیرعاملی مجموعه‌هایی چون گروه مالی بانک ملت، شرکت آلومینیوم المهدی، گروه بازرگانی شاهد، عضویت در هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر، بورس کالا و ریاست هیات مدیره بورس و اوراق بهادار تهران اشاره شده اما به مدیریت او در مجتمع زرشوران هیچ اشاره‌ای نشده است.

محمد شریعتمداری وزیر جدید صنعت در اولین روزهای کاری خود در دولت جدید حسن روحانی با انتقاد از وضعت حاکم بر معادن دولتی در گذشته گفته بود معادن کشور دارای ضعف‌های بسیاری هستند و قول داده بود که وضعیت معدن کشور را سامان بدهد.

مرداد امسال پیش از حضور شریعتمداری در وزارت صنعت و معدن، خبر توقف فعالیت معدن طلای زرشوران مهمترین خبر مربوط به این مجتمع بود و علیرغم تکذیب اولیه خبر توسط روابط عمومی مجتمع زرشوران، در نهایت روشن که این مجموعه به دلیل اختلاف فنی بین مجتمع طلای زرشوران با پیمانکار تعطیل شده است.

مشکلات ناشی از عمل نکردن مدیریت مجتمع طلای زرشوران به تعهدات خود درباره رفع اختلاف با معارضان و همچنین احداث انبار ناریه برای انفجار در معدن از جمله موارد اختلافی پیمانکار و کارفرما بوده است. با اینهمه در هفته گذشته بدون آنکه خبری از حل این اختلاف منتشر شود، اخباری از پابرجا بودن مشکلات فنی این معدن و مذاکره و توافق با پیمانکاران و مجموعه‌های کاری جدید منتشر شد. این در حالی است که هنوز مناقصه‌ای برای استقرار پیمانکاران جدید برگزار نشده است.»

روانبخش امیری در حالی مدیریت مجموعه طلای زرشوران را از مهدی قدمی تحویل گرفته است که پیمانکار قبلی ماده معدنی برای فعالیت کارخانه را تا چند ماه آینده دپو کرده اما به علت اختلاف فنی پیمانکار و کارفرما، فعالیت استخراج ماده معدنی از زرشوران متوقف شده است. از سوی دیگر قرارداد ۱۲۰ کارگر معدن تمدید نشده است و حقوق چندماه کارگران نیز پرداخت نشده است که بیکاری کارگران، اهالی منطقه را نگران کرده است.

با توجه به عدم انجام تعهدات کارفرما همچون ساخت انبار ناریه و عدم ایجاد جاده دسترسی، به نظر می‌رسد با استقرار پیمانکار جدید نیز مشکلات زرشوران همچنان باقی است و امیری در چنین شرایطی معدن را از مهدی قدمی تحویل گرفته است.


جهان اقتصاد

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها