ايران و مثلث جديد بازار نفت‌ عليرضاسلطاني

ايران و مثلث جديد بازار نفت‌

به نظر مي‌رسد از اين پس بايد کم‌کم به جاي کلمه اوپک از کلمه کشورهاي عمده توليدکننده نفت استفاده و به کاربرد آن عادت کرد
تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا مینو مرتاضی

تشدید خشونت‌های خانگی علیه زنان در ایام کرونا

فرهنگ‌ها به دلیل نقشی که در ساخت نقش‌ها، انتظارات و ارزش‌ها در جامعه و خانواده دارند، در گسترش یا کاهش خشونت‌ها در جامعه و خانواده نقش موثر ایفا می‌کنند.
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 August 05
کد خبر: ۹۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ارزیابی از برگزاری دو بار کنکور در سال تاکید کرد: تا زمانی که فارغ التحصیلان تعیین تکلیف نشدند، باور کنید به این صورت فله‌ای پذیرفتن مشکل کشور را صد برابر می‌کند.

تدبیر24»میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که اگر برگزاری کنکور در سال دو بار انجام شود چه مزایا و معایبی خواهد داشت، گفت: موضوع کنکور به اندازه‌ای خسته کننده و نکات منفی دارد که نه تنها دو بار، بلکه یک بار برگزاری آن در کشور هم اضافی است.

وی افزود:‌ متاسفانه دانش آموزان را به جایی رسانده‌ایم که همه زندگی آن‌ها کنکور شده، مگر غیر از این است که این همه کنکور برگزار شده و فارغ التحصیلان زیادی را دانشگاه ها به جامعه تحویل داده‌اند اما آیا مشکل اشتغالزایی حل شده است؟

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: دانشگاه‌ها موظف هستند به فکر آمایش سرزمین باشند،‌ مساله اشتغال را هم در نظر بگیرند، همچنین دانشگاه‌ها موظف هستند از دستگاه‌های اجرایی بخواهند تا نیازهای خود را در مورد این که چه تعداد نیرو و در چه رشته تحصیلی لازم دارند اعلام کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس ادامه داد: متاسفانه وزارت علوم نه در این دولت بلکه در همه دولت‌های گذشته صرفا براساس هیئت علمی، فضا و امکاناتی که دارد دانشجو پذیرش کرده‌است  نه با هدف این که پذیرش و تعلیم دانشجو دردی را از جامعه دوا کند.

میرزاده با تاکید بر این که حتی برگزاری یک بار کنکور هم با این شرایط اضافی است، گفت: تا زمانی که فارغ التحصیلان موجود تعیین تکلیف نشدند و نگفتیم که برای چه این تعداد دانشجو پذیرش کرده‌ایم ، باور کنید به این صورت فله‌ای پذیرفتن مشکل کشور را صد برابر می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد یک‌بار آتش بس کنکور را باید داشته باشیم و بگوییم این همه کنکور که برگزار شده چه نتیجه‌ای داشته است و کدام مشکل کشور را حل کرده و چند درصد براساس نیازها اشتغال ایجاد شده است؟

وی درباره این‌که برگزاری کلاس‌های آموزشی حتی در مقاطع ابتدایی با هدف ورود به دانشگاه‌ها انجام می‌شود،‌ گفت: این کار اشتباه است، اولین اشتباه را آموزش و پرورش انجام می‌دهد، تا زمانی که انواع مختلف مدارس از نمونه و تیزهوشان در کشور دارند که به صورت غیرآکادمیک و سلیقه‌ای تصمیم گرفته و گسترش داده شده یعنی خودمان آتش بیار معرکه شده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: آموزش و پرورش سریعا باید جلوی این کار را بگیرد و به این بی عدالتی‌ها خاتمه دهد. آموزش و پرورش وظیفه‌اش نه کنکور است نه دانشگاه؛ بلکه وظیفه‌اش تربیت فرزندان این سرزمین است. در واقع هدف آموزش و پرورش کنکور نیست، اما شرایط را به سمتی پیش بردند که حتی در برنامه‌های تلویزیونی هم کلاس‌های کنکور تبلیغ می‌شود.

میرزاده در ادامه با اشاره به این که ابعاد دیگر این مساله به وزارت علوم بر می‌گردد، اظهار کرد: تا زمانی که یک دستگاه اجرایی اعلام نیاز نکرده که برای کدام رشته، کدام شهر و چه زمانی نیرو باید تربیت شود، وزارت علوم حق به کار گیری افراد را ندارد؛ زیرا باید از وزارتخانه‌ها  بخواهد که نیازهایشان را اعلام کنند و بعد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی ابراز کرد: در این صورت دیگر افراد هنگام ورود به دانشگاه دغدغه اشتغال نخواهند داشت و می‌دانند که پس از فارغ التحصیلی کجا مشغول به کار می‌شوند، این راه حل و نسخه کشور است، شرایط فعلی برای آینده کشور نگران کننده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، کنکور
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها