بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌رضوی گفت: اباالفضل‌العباس(ع)، نمونه عالی و برجسته ایثار، وفا، ولایت‌مداری و ایمان راسخ و مستحکم است.

تدبیر24»«مهدی شریعت‌تبار» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شاخصه‌های برجسته، اباالفضل‌العباس(ع) ، پرچمدار کربلا و روحیه ولایت‌مداری ایشان اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین چهره‌های عاشورا بعد از سیدالشهدا(ع)، حضرت قمربنی هاشم بودند و همانگونه که در احادیث مختلف آمده ایشان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای بوده‌اند که در احادیث ائمه مانند سخنان امام صادق(ع)، امام سجاد(ع) و فرمایشات امام حسین(ع) نمود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از میان شاخصه‌های بارز ایشان می‌توانیم به موضوع ولایت‌مداری ایشان به‌معنای تبعیت کامل از امام زمانشان، امام حسین(ع) اشاره کنیم که این هم در سخنان و هم در عمل و فداکاری ایشان در جریان عاشورا تجلی یافته است.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: بعد از شهادت اصحاب و فرزندان امام حسین(ع)، حضرت اباالفضل(ع) خواستند از ایشان اذن میدان برای جنگیدن بگیرند و با دشمنان مبارزه نظامی داشته باشند. امام در پاسخ فرمودند: شما اگر می‌خواهید به جنگ بروید ابتدا باید برای فرزندان تشنه من آب بیاورید. لذا ایشان علی‌رغم روحیه جنگ‌جویی و سلحشورانه‌ای که داشتند و قصد انتقام داشتند ولی در راستای فرمان ولایت به طرف شریعه‌فرات حرکت کردند و تمام همتشان بر این بود که فرمان ولی‌امر خود را عملی کنند و آب را به خیمه‌ها برسانند. در این زمینه هم تلاش فراوان کردند اما ناجوانمردان حضرت را در محاصره قرار دادند، دستان ایشان را قطع کردند و مشک آب را سوراخ کردند.

شریعت‌تبار خاطرنشان کرد: در شب عاشورا زمانی‌که امام حسین(ع) تمام اصحاب، یاران و حتی خویشان خود را آزاد کردند، اولین کسی که سخن به‌میان آورد و جو و بهت را شکست حضرت اباالفضل(ع) بود که فرمود «هرگز چنین روزی را خدا برای شما نیاورد که تنها باشید و به هیچ‌وجه دست از دامان شما برنمی‌داریم». در همین راستا می‌توان این نکته را گفت که حضرت در تمام صحنه‌ها و اقداماتشان با بصیرت و ولایت‌مداری کامل، ایمان مستحکم،  مصلحت عامه و عمومی را بر خواست شخصی خودشان مقدم داشتند.

وی افزود: در همین قضیه شاید نگاه خود ایشان بود که با یک جنگ نمایان از دشمنانی که برادران و برادرزاده‌هایشان را به شهادت رساندند، انتقام بگیرند و البته ایشان این توان نظامی را هم داشتند اما امر ولایت و مصلحت اهل‌بیت(ع) و عموم مردم را در این جریان مقدم دانستند.

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: حضرت اباالفضل(ع) به‌عنوان پرچمدار قیام کربلا، گرایش شخصی‌شان این بود که جزو اولین شهدای واقعه کربلا باشند ولی برای این‌که پرچم‌ ولایت و پرچم لشگر حماسی حتی اندک در اهتزاز باشد و برای حفظ این مصلحت عمومی؛ یعنی صیانت از این پرچم حسینی، تقریبا جزو آخرین شهدای رزمنده کربلا بودند و از این نمونه‌ها فراوان است که روحیه ولایت‌مدارانه، ایثار و فداکاری صددرصد تسلیم مقام ولایت و امامت باشد.

شریعت‌تبار در خصوص ویژگی وفاداری قمربنی‌هاشم تاکید کرد: اگر ما بخواهیم یک الگوی وفا را معرفی نماییم، می‌توانیم حضرت اباالفضل(ع) را جزو برترین الگوهای عرصه وفاداری به دیگران معرفی کنیم که در زیارات مختلف به این خصوصیت ایشان اشاره شده است.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که این حضرت در آزمون زیبایی با موفقیت حضور یافتند و وفاداری خود را به‌معرض نمایش گذاشتند و این آزمون چیزی جز یاد کردن فرزندان امام‌حسین(ع) در هنگام تشنگی خودشان و تلاش برای آب بردن برای آن‌ها در حالی که خودشان به‌شدت تشنه بودند نیست. 

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان‌قدس رضوی گفت: زمانی‌که شمر عصر روز عاشورا امان‌نامه‌ای از جانب ابن‌زیاد برای حضرت اباالفضل(ع) و فرزندان ام‌البنین آورده بود و آن را مطرح کرد، ایشان قاطعانه و کوبنده فرمودند: «مرگ بر تو و عمود تو و امان‌نامه‌ تو. تو برای من امان‌نامه آورده‌ای، در حالی که فرزند رسول‌خدا(ص) در محاصره شما هستند و امنیت ندارند».

شریعت‌تبار با اظهار امیدواری از این‌که ان‌شاءلله حضرت اباالفضل الگوی تمام حسینیان و شاگردان مکتب کربلایی باشند عنوان کرد: یک شاعر عربی جمله‌ای دارد که ترجمه آن این است: «ای اباالفضل، ای موسس مکتب فضیلت، فضیلت و ایثار پدری جز تو برای خودش به رسمیت نمی‌شناسد» .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها