بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت از ارائه نتیجه مطالعات شرکت‌های خارجی برای سه میدان نفتی خبر داد و گفت: چند شرکت خارجی نتیجه مطالعات خود را برای توسعه میادین منصوری، آب تیمور و چنگوله ارائه کرده‌اند که این نتایج در کمیته مشاورین مورد بررسی قرار گرفته تا گزینه مناسب انتخاب شود.

تدبیر24»کریم زبیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نتایج مطالعات شرکت‌های مختلف برای توسعه میادین آب تیمور و  منصوری ارائه شده، افزود: دو شرکت پرتامینا و لوک‌اویل نتایج مطالعه خود را برای توسعه میدان منصوری ارائه کرده‌اند. همچنین سه شرکت پرتامینا، لوک‌اویل و مرسک نتایج مطالعه خود را برای میدان آب‌تیمور ارائه کرده‌اند. پیشنهادات این شرکت ها، در کمیته مشاورین مورد بررسی قرار گرفته و نتایج مطالعه شرکت‌های مذکور با یکدیگر مقایسه شده‌اند تا گزینه مناسب انتخاب شود.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت از ارائه گزارشی توسط شرکت شل برای توسعه میدان نفتی یادآوران خبر داد و گفت: شرکت شل هم گزارشی برای توسعه میدان نفتی یادآوران ارائه داده که این گزارش در حال بررسی است البته این شرکت فقط پیشنهاد اولیه خود را ارائه داده و باید بررسی بیشتری روی این طرح انجام دهند.

زبیدی در ادامه اظهار کرد: سه شرکت DNO، گازپروم و PTTEP نتیجه مطالعه خود را برای میدان چنگوله ارائه کرده‌اند که قرار است این نتایج در آینده‌ای نزدیک در کمیته مشاوران مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، زبیدی پیش از این به ایسنا درمورد روال بررسی نتیجه مطالعات شرکت‌های بین المللی در مورد میادین نفت و گاز کشور توضیح داده بود موضوع این مطالعات (MOU) عمدتا فنی است و چارچوب فنی مطالعات (MDP) بررسی می‌شود. در این راستا یک کمیته فنی تشکیل شده که این کمیته هفته‌ای یکبار با حضور وزیر نفت برگزار می‌شود. در این جلسه سرپرست گروه توضیحات لازم را به حاضرین ارائه می‌کند. بعد از این که مباحث در کمیته مذکور ارائه شد برای کمیته مشاورین مدیریت مخازن که متشکل از اساتید دانشگاهی، کارشناسان، افراد با تجربه در مهندسی مخازن و غیره است ارسال می‌شود تا این افراد در مورد نتایج مطالعات اظهار نظر کنند و بعد از این کمیته پروپزال به شورای عالی مخازن که زیر نظر وزیر فعالیت می‌کنند و سرپرستی آن برعهده معاونت منابع هیدروکربوری است ارسال می‌شود و جمع بندی نهایی در این کمیته صورت می‌گیرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، میدان نفتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها