بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
علوی:
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی اتحاد و همدلی را برای حل مشکلات کشور امری ضروری خواند و گفت: اکنون تمام مسئولان کشور به این نتیجه رسیده‌اند که حل معضلات جامعه با وحدت و یکپارچگی میسر خواهد شد و اختلاف‌افکنی و نادیده گرفتن منافع ملی نتیجه‌ای جز ضرر برای مردم به دنبال نخواهد داشت.

تدبیر24»سیدمحسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: معضلات امروز جامعه همچون معضلات اجتماعی‌، اقتصادی و سیاسی را می‌توان با وحدت و یکپارچگی بین مسئولان نظام حل کرد. این همان موضوعی است که مسولان درباره آن به اشتراک نظر رسیده‌اند و فهمیده‌اند ادامه روند وجود اختلافات و نادیده گرفتن منافع ملی نتیجه‌ای جز ضرر برای مردم به دنبال ندارد.

وی یادآور شد: در دوره اول دولت آقای روحانی به نوعی شاهد نادیده گرفتن خدمات دولت از حیث اطلاع رسانی بودیم. شاید با این توجیه که آقای روحانی نمی‌تواند در انتخابات مجددا از مردم رای بگیرد اما با برگزاری انتخابات و رای اعتماد بالای مردم به آقای روحانی وضعیت متفاوت شد و خوشبختانه با کنار رفتن رقابت‌ها نگرش‌ها نیز تغییر کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس توضیح داد: اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان برای حل معضلات کشور پیشگام شدند. نگرش آنها باعث حل بسیاری از معضلات کشور شد. اصولگرایان نیز به این نتیجه رسیدند که در برخی موارد نگرش آنها نادرست بوده است. نمونه آن را می‌توان در صحبت‌های آقای قالیباف مشاهده کرد که بحث نواصولگرایی را مطرح کردند که این ناشی از لزوم تغییر در نگرش اصولگرایان دارد.

علوی افزود: برخی از اصولگرایان به سمت حذف حرکت کرده و با اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان به تقابل پرداختند حال اینکه این دو گروه برای بهبود وضعیت کشور و حل مشکلات با یکدیگر همکاری کردند. امروز همه باید بدانیم دشمن واحد ما آمریکا و اسرائیل است و باید در مقابل آنها ایستادگی کرد. قطعا با این نوع نگرش مسئولان، سیاستمداران و مدیران می‌توانند به یکدیگر نزدیک‌تر شده و در فضای آرام سیاسی بدون تقابل و توام با عقلانیت بیشتر کارها را پیش ببرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مقطع فعلی را امری ضروری خواند و گفت: در شرایطی که همه باید دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی باشیم در موضوعی مثل قرارداد توتال مباحث سیاسی توام با نوعی تقابل به وجود آمد که نتیجه آن مکدر شدن فضا و واصل شدن اخباری بود که به نفع منافع ملی‌مان نبود. ان‌شاءالله در ادامه راه با اتحاد و همدلی شاهد حل مشکلات کشور باشیم.

وی در پایان گفت: خداوند نیز در قرآن می فرماید، نزاع نکنید چون باعث ضعیف شدنتان می‌شود و انرژی‌تان از دست می‌رود. با عنایت به این آیه قرآن باید همه انرژی‌ها صرف حل مشکلات و معضلات کشور شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها