بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
گالری‌ها، مراکز هنری و فرهنگسراهای تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی، در روزهای پاییزی میزبان هنردوستان هستند.
تدبیر24»هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران با تم «وضعیت»  در موزه هنرهای معاصر تهران برپا است. در این نمایشگاه  ۷۸ اثر در بخش مسابقه و ۱۸ اثر در بخش مهمان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

علاقه‌مندان می توانند برای تماشای آثار این دوسالانه تا ۲۲ مهرماه به موزه هنرهای معاصر ایران در خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله مراجعه کنند.

نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه عکس «بی‌نهایت» که مرداد ماه سال جاری در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی مشهد برگزار شده بود، این بار در ضلع غربی تالار وحدت برپا می‌شود. عواید مالی از فروش آثار نمایشگاه به کمپین «آواز الفبا» تعلق می‌گیرد.

این نمایشگاه ۱۴ مهرماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا بیستم مهرماه به کار خود ادامه خواهد داد.  «بی‌نهایت» در طول دوران برگزاری همه روزه بجز روز شنبه(روز شنبه نگارخانه تعطیل است) پذیرای بازدیدکنندگان است.

نگارخانه هنر ایران از مجموعه تالار وحدت در ضلع غربی تالار وحدت،خیابان خارک، پلاک ۱۹ واقع شده است.

گالری هور

گالری «هور» میزبان نمایشگاهی از یک هنرمند قدیمی به نام ابراهیم فرجی خواهد شد که بعد از سال‌ها بار دیگر، آثارش به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه از ۱۴ مهرماه تا ۲۸ مهرماه برپا خواهد شد و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری هور واقع در خیابان مطهری خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» از ۱۴ تا ۲۵ مهر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

او در این نمایشگاه که نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی‌اش نیز به شمار می‌رود، مجموعه‌ای از ۵۰ نقاشی در ابعاد کوچک را با تکنیک خودکار به نمایش می‌گذارد. بخشی از آثار او تک‌رنگ و برخی نیز رنگی کار شده‌اند.

ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌های شاهنامه شده است. این هنرمند ۷۵ ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد.

گالری ساربان

نمایشگاه آثار نقاشی علی صادقی با نام «از پیش از این» جمعه ۱۴ مهر در گالری «ساربان» افتتاح می‌شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: «این مجموعه را «فاجعه» نظام‌بخشیده است؛ یا شاید از نظام خالی کرده است. این کارها، حاصل تلنبار مکرر خاطرات در ذهن است؛ نوعی بیرون‌زدگی آمیخته با تامل، همراه با رنج مضاعف دوباره اندیشیدن. آن‌هم به قصد گسترانیدن‌شان بر سطح بوم. مجموعه «از پیش از این» تلاشی است در راستای تبدیل یک‌ وضعیت به وضعیتی دیگر: پیوند و درهم آمیختگی هیستری خاطرات زیست‌شده و جهان بیرونی که همواره در تجربیاتی فردی، در پرتو توجه و حساسیت‌های خاص آدمی، به شکل-محتوایی دیگر در می‌آید».

این نمایشگاه که مجموعه‌ای نقاشی اکریلیک روی بوم است، به کیوریتوری زروان روح‌بخشان، جمعه ۱۴ مهر، در گالری ساربان افتتاح و تا ۲۴ مهر غیر از سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

گالری شهریور

چهل و پنج سال پس از درگذشت هوشنگ پزشک‌نیا (نقاش پیشگام سبک مدرن) گالری شهریور، نمایشگاهی از آثار این هنرمند فقید را برپا می‌کند.

حدود ۳۰ اثر از پزشک‌نیا نمایش داده خواهد شد که توسط خانواده هنرمند و مجموعه‌داران در اختیار گالری قرار گرفته است.در نمایشگاه هوشنگ پزشک نیا از کارهای دهه ۳۰ تا دهه ۵۰ که هنرمند از دنیا می‌رود به نمایش گذاشته شده است و کمابیش می‌توان فعالیت هنری او را مرور کرد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه آثار هوشنگ پزشک‌نیا می‌توانند از ۱۴ مهر لغایت ۱۲ آبان به گالری شهریور به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز پلاک ۹  مراجعه کنند.

ساعات بازدید از ۳ تا ۸ و گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری ویستا

نقاشی‌ها و مجسمه‌های زنده‌یاد اصغر محمدی، ۳۳ سال پس از درگذشت‌اش به نمایش گذاشته می‌شود.

این نخستین نمایشگاه انفرادی اصغر محمدی محسوب می‌شود که با ارائه ۲۵ نقاشی و مجسمه، جهان بینی و روند کاری او بررسی می شود.

این هنرمند در مقاطعی به‌عنوان رئیس هنرستان تجسمی پسران به فعالیت پرداخت و در دانشگاه هنر نیز مشغول به تدریس شد. او در ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۶۳ براثر سکته قلبی درگذشت.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار این هنرمند از ۱۴ تا ۲۴ مهر به گالری ویستا واقع در خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک۱۱ مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها