بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۱
ائتلاف تحت امر عربستان در یمن به دلیل کشتن، معلول و ناقص کردن حدود ۷۰۰ کودک و حمله به مدارس و بیمارستان‌ها در سال ۲۰۱۶ وارد لیست سیاه سازمان ملل متحد شد.
تدبیر24»این مسئله که آیا نام این ائتلاف تحت حمایت آمریکا نهایتا وارد لیست سیاه سازمان ملل متحد می‌شود یا خیر مدت‌ها به تاخیر افتاده بود چرا که نام این ائتلاف سال گذشته وارد لیست سیاه شد اما بان کی مون، دبیرکل وقت سازمان ملل با فشارهای عربستان نام آن را حذف کرد.

برای اولین بار این لیست جدید از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به دو بخش تقسیم شد. در یک بخش، نام طرف‌هایی که اقدام به جذب، استفاده، کشتن، ناقص کردن، تجاوز، سوء استفاده جنسی یا ربایش کودکان در درگیری‌های مسلحانه و یا حمله به مدارس و بیمارستان‌ها کردند و هیچ اقدامی هم در راستای ارتقای حفاظت از کودکان صورت ندادند، ذکر شده است.

در بخش دیگر که شامل نام ائتلاف تحت امر عربستان می‌شود، نام طرف‌هایی که "در این دوره گزارش شده تدابیری به منظور ارتقای حفاظت از کودکان انجام دادند"، آمده است. در گزارش دبیرکل سازمان ملل مشخصا ذکر نشده است که چه تدابیری منظور آنها بوده است.

گوترش در توضیح درج نام ائتلاف عربستان به لیست سیاه سازمان ملل گفت: اقدامات این ائتلاف در یمن به صورت عینی منجر به کشته شدن و ناقص شدن کودکان شده و ۶۸۳ کودک آسیب‌دیده به این طرف نسبت داده می‌شود و علاوه بر این، آنها مسوول ۳۸ مورد حادثه تایید شده برای حملات علیه مدارس و بیمارستان‌ها حین سال ۲۰۱۶ هستند.

در ژوئن ۲۰۱۶ بان کی مون در اقدامی جنجالی اقدام به خارج کردن موقت نام این ائتلاف از این لیست سیاه سازمان ملل کرد چرا که به گفته او، حامیان عربستان به توقف حمایت مالی از بسیاری از برنامه‌های سازمان ملل تهدید کردند. او در آن زمان در جلسه شورای امنیت گفت: از این گزارش که منجر به ورود نام ائتلاف به لیست سیاه شد، حمایت می‌کنم و این ائتلاف را به کشتار و مجروح کردن حدود ۱۲۰۰ کودک در سال ۲۰۱۵ متهم می‌کنم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها