بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
«احتمالا در روزهای آینده پادشاه عربستان در میدان انقلاب شهر جده روی یک صندلی می‌نشیند و مردم صف می‌کشند تا به نوبت بزنند توی گوش پادشاه‌شان. بعد از این مراسم هم انتخابات آزاد برگزار می‌شود و یک خانم با فهم و کمالاتی در حد فدریکا موگرینی، رییس‌جمهور می‌شود.»
تدبیر24»روزنامه جهان صنعت نوشت: «معلوم نیست چه اتفاقی برای پادشاه عربستان افتاده است. معلوم نیست قرص‌هایش را پس و پیش خورده یا کتاب «ما چگونه ما شدیم؟» صادق زیباکلام را خوانده است! اما به هر حال عباس میلانی درون او بیدار و بسیار فعال شده؛ به طوری که امکان دارد تا سه روز آینده عربستان، آزادترین کشور جهان شود و با سیل مهاجران و پناهندگان از اروپا و آمریکا مواجه شود.

اول زنان وارد استادیوم شدند. بعد رانندگی برای زنان آزاد شد. سپس مفتی‌های زن حق فتوا پیدا کردند. پس از آن پادشاه دستور داد قانون مبارزه با تعرض جنسی به زنان طی ۶۰ روز تدوین شود. دیروز هم تلویزیون عربستان تصاویری از کنسرت موسیقی خواننده مشهور عربی را پس از سال‌ها ممنوعیت پخش صدا و تصویر خوانندگان زن پخش کرد.

احتمالا در روزهای آینده پادشاه عربستان در میدان انقلاب شهر جده روی یک صندلی می‌نشیند و مردم صف می‌کشند تا به نوبت بزنند توی گوش پادشاه‌شان. بعد از این مراسم هم انتخابات آزاد برگزار می‌شود و یک خانم با فهم و کمالاتی در حد فدریکا موگرینی، رییس‌جمهور می‌شود.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که دقیقا چه اتفاقی در عربستان افتاده، کافی است در ذهن خود تصور کنید یک روز از خواب بیدار می‌شوید و می‌بینید شبکه‌ اول سیما بعد از برنامه صبح بخیر ایران و اجرای مشترک آقای نظام‌اسلامی و اقبال واحدی، کنسرت خانم «گ» را پخش کند! چه حالی به شما دست می‌دهد؟

یا این که مثلا روز بازی استقلال و پرسپولیس، گشت ارشاد زن‌ها را به زور سوار وَن کند و ببرد داخل استادیوم آزادی پیاده کند تا بازی را تماشا کنند. بعد هم نیروی انتظامی نهاد ریاست‌جمهوری را محاصره و رییس‌جمهور را مجبور کند تا سه زن را وزیر کند.

تازه پادشاه‌شان در یک نطق عمومی گفته «تا می‌توانید من را نقد کنید.»

مایی که تا دیروز به تنها کشوری که می‌توانستیم فخر بفروشیم، عربستان بود که آن هم از دست رفت.

به تنها چیزی که در این لحظات فکر می‌کنم، این است که عربستان نزدیک است و با قایق موتوری یا نهایتا شنا کردن می‌شود خود را به آنجا رساند که ببینیم آنجا چه خبر است.»

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها