بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۹۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: در اوایل آبان ماه در مورد میزبانی جام جهانی فوتسال تصمیم‌گیری می‌شود و ما لابی‌های خود را انجام داده‌ایم.
تدبیر24»علی کفاشیان درباره آخرین وضعیت گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال، بیان‌ کرد: قرار است در اوایل آبان ماه در این مورد تصمیم گیری شود. فیفا از ما یکی، دو سوال پرسید مبنی بر این که توانایی برگزاری جام جهانی را داریم که ما هم گفتیم بله و آمادگی آن را داریم. هنوز هیچ چیز دیگری از ما نخواسته‌اند. با توجه به این که ما و ژاپن درخواست این میزبانی را داده‌ایم، لابی‌های خود را انجام داده‌ایم و حتی از ژاپن هم درخواست کردیم که زیاد بر روی گرفتن میزبانی جام جهانی پافشاری نکند چون آنها به‌ هر حال میزبانی المپیک را دارند. هفت نفر از هیات رییسه AFC نیز عضو فیفا هستند که از آنها نیز خواهش کرده‌ایم که این میزبانی را به ایران بدهند. به‌ هر حال ایران تیم سوم جهان است و توانمندی آن را دارد ولی هنوز هیچ پاسخی به ما نداده‌اند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که شانس ایران را رای گرفتن میزبانی جام جهانی چقدر می‌داند، تصریح کرد: من نمی‌دانم که آن سو چه چیزی می‌گذرد. به‌ هر حال وزارت ورزش و جوانان در این زمینه  کمک کرده است. برای این که کاندیداتوری ما پذیرفته شود باید تاییدیه ۱۳ – ۱۴ نفر از اعضای هیات وزیران را به آنها می‌دادیم که آقای سلطانی‌فر توانست این کار را انجام دهد و حمایت قوی از ما داشت. اگر سلطانی‌فر ورود کند شانس‌مان برای گرفتن میزبانی زیاد است و حتما هم وزیر ورزش و جوانان در این زمینه ورود خواهد کرد.

کفاشیان درباره درخواست برگزاری جام باشگاه‌های فوتسال جهان در ایران نیز، بیان‌ کرد: توانسته‌ایم به صورت شفاف موافقت را بگیریم. در مورد جام جهانی هم فکر می‌کنم که توانمندی‌های ما از کشوری مثل کلمبیا بالاتر باشد چرا که امکانات خوبی در اختیار داریم.

وی در  مورد این که یک سایت خارجی عنوان کرده مسعود شجاعی به تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برمی‌گردد، تصریح کرد: من در فوتبال ورود ندارم و در حوزه فوتسال مشغولم. جلسه هیات رییسه هم برگزار نشده که بدانم چه خبر است. در این مورد خبری ندارم اما به‌ هر حال شجاعی فوتبالیست ایران است و کارلوس کی‌روش هر وقت که او را بخواهد و صلاح بداند او را می‌خواهد و هر زمان که صلاح نداند او را نمی‌خواهد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد پرداخت پاداش کامل سکو بازی‌های داخل سالن آسیا به تیم‌ ‌ملی فوتسال نیز گفت‌: این مساله در جلسه کمیته ملی المپیک مطرح شد و قرار است که بررسی کنند و اگر امکانش بود برای همه رشته‌های تیمی اعمال شود و آقای هاشمی باید بگوید که امکان انجام این کار وجود دارد یا خیر.

کفاشیان در ادامه‌ صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که کمیته‌ اخلاق به مساله پرسپولیس ورود پیدا می‌کند یا خیر؟  خاطرنشان کرد:  مجموعه باید رسیدگی کند. به‌ هر حال ما منافع باشگاه را در نظر می‌گیریم و پرسپولیس یکی از تیم‌های فعال ما است و باید به نحوی عمل کنیم که منافع باشگاه صدمه نبیند.

او در مورد حضورش در فدراسیون دوومیدانی نیز، بیان‌ کرد: هر زمان که بتوانم به دوومیدانی کمک خواهم کرد. البته من به آقای کیهانی هم گفته‌ام که از نظر فکری و مشورتی آمادگی آن را دارم اما اجرایی نه چون وقت آن را ندارم و همچنین پیر شده‌ام. همه باید به دوومیدانی کمک کنیم. البته تفتیان هم باید با فدراسیون همکاری کند و نباید مصاحبه‌ای علیه فدراسیون انجام دهد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در مورد اظهار نظر شمس مبنی بر این که او باید به دوومیدانی که خانه‌اش است برود و کار را به افراد دیگری بسپارد، تاکید کرد: در حال‌ حاضر هم دارم عین همین کار را انجام می‌دهم.

کفاشیان در مورد انتقادی که کارلوس کی‌روش نسبت به او داشت نیز، بیان‌ کرد: خیلی مهم نیست. مهم این است که او ما را به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ببرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها