بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
وزیر نفت به تهرانی‌ها برای کاهش آلودگی هوا وعده داد
شهردار تهران با تشریح آخرین برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوای پایتخت گفت: با وزارتخانه‌های نفت و نیرو رایزنی جدی کرده‌ایم تا نیروگاه‌های اطراف تهران در فصل زمستان از سوخت مازوت استفاده نکنند.
تدبیر24»محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان بین سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در مورد آلودگی هوای تهران، گفت: بخشی از آلودگی‌ها در فصل زمستان مربوط به این نیروگاه‌هاست. وزیر نفت قول داده‌ است تا به منظور تامین گاز برای نیروگاه‌های اطراف تهران اقدام کند و زمستان امسال با مشکلی مواجه نشویم.

شهردار تهران در ادامه در مورد آلودگی ناشی از ماشین‌های سنگین اظهار کرد: تردد شبانه وسایل نقلیه سنگین در آلودگی هوای تهران به ویژه در فصل زمستان نقش دارد بنابراین این موضوع را در دست بررسی قرار داده‌ایم تا راهکار مناسب را پیدا کنیم.

نجفی همچنین در مورد ضرورت تولید موتورها و اتومبیل‌های برقی اظهار کرد: برقی کردن اتومبیل‌ها و موتوری سیکلت‌ها مسئله زمانبری است اما سعی داریم امسال تا حدی این موضوع را پیش ببریم. بررسی‌های خوبی نیز در این زمینه انجام شده ولی مشکل اصلی بر اجرای این دوطرح،منابع مالی است.

ضرورت ارائه تسهیلات برای خرید موتور و اتومبیل برقی

وی افزود: باید بتوانیم وام‌های ارزان قیمت برای خرید اتومبیل و موتورسیکلت‌های برقی ارائه کنیم. ما به التفاوت سود بانکی باید از جایی تامین شود همچنین لازم است یارانه‌ای در خصوص موتورسیکلت‌های برقی بدهیم چون قیمت موتورسیکلت‌های معمولی حداکثر ۱.۵ تا ۲ میلیون تومان است اما قیمت موتورهای برقی حدود ۱۰ میلیون تومان برآورد شده است.

تبدیل خط تولید موتور از بنزینی و گازی به برقی

شهردار تهران در ادامه گفت: از دو هفته آینده با شرکت‌های سازنده موتورسیکلت جلساتی خواهیم داشت. فردی را شخصا مأمور کرده‌ام تا در این زمینه تمرکز کند تا ببینیم امکان این وجود دارد که خط تولید موتور را از بنزینی و گازی به برقی تبدیل کنیم.

وی افزود: در این مسئله نیز مشکل تأمین منابع مالی را داریم که امیدواریم دولت، هم در مورد منابع مالی و هم در مورد منابع ارزی، کمک‌رسان ما باشد تا بتوانیم از فاینانس‌های خارجی استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه امیدواریم امسال از لحاظ کاهش آلودگی هوا وضعیت بهتری داشته باشیم، گفت: دولت برای ساخت ۲۰۰۰ واگن برنامه ریزی کرده است که ۱۰۰۰ واگن آن سهم تهران است.

شهردار تهران اظهارکرد: درحال حاضر مناقصه بین‌المللی برای ساخت واگن‌ها انجام شده است و تا اوایل آبانماه تکلیف مناقصه روشن خواهد شد. به محض مشخص شدن شرکت برنده در مناقصه، شرکت‌های داخلی همکار تعیین می‌شوند. امیدواریم تا آخر امسال بتوانیم واگن‌های جدیدی را به مترو اضافه کنیم.

وی ادامه داد: اقدام امروز سازمان محیط زیست و شهرداری تهران جلوه‌ای از تعامل و هماهنگی بین دولت و شهرداری است.

نجفی افزود: این پارک از لحاظ گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار ارزشمند است و در سطح بین‌المللی شناخته شده است. از مدت‌ها قبل بحث‌ها و بررسی‌هایی در مورد واگذاری مدیریت، نگهداری و بهسازی پارک پردیسان به شهرداری صورت گرفته بود؛ اما توافق لازم ایجاد نشد که طی یک ماه گذشته با تشکیل یک کارگروه توانستیم با سازمان محیط زیست به توافق برسیم.

واگذاری پردیسان به شهرداری تهران به مدت 15 سال

شهردار تهران با اشاره به اینکه واگذاری پارک طبیعت پردیسان به شهرداری تهران به مدت 15 سال صورت گرفته است، اظهار کرد: در این مقطع پارک پردیسان در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد اما نظارت عالیه سازمان محیط زیست به قوت خود باقی است و شهرداری تنها در چهارچوب طرح جامعی که از قبل برای پارک تنظیم شده اقدامات بهسازی و ساماندهی پردیسان را انجام خواهد داد.

احیای پروژه‌های تحقیقاتی پارک پردیسان

وی با تاکید بر اینکه سعی داریم ارزش‌های علمی و پژوهشی پارک پردیسان را احیاء کنیم، گفت: محققین داخلی و خارجی علاقمند هستند که روی مسائل مختلف پارک پردیسان تحقیق کنند. لازم به ذکر است که در گذشته پروژه‌های تحقیقاتی در این پارک انجام شده است و امیدواریم با امکاناتی که شهرداری مرکز و شهرداری منطقه برای این منظور در نظر می‌گیرد بتوانیم پردیسان را احیاء کنیم.

نجفی با بیان اینکه هزینه‌های ساماندهی، بهسازی و نگهداری پارک پردیسان بر عهده شهرداری است، بیان کرد: پارک درآمد محدودی دارد که این درآمد به نفع شهرداری خواهد بود. شهرداری باید بودجه خاصی برای بهسازی پارک پردیسان اختصاص دهد. میزان بودجه نیز بستگی به حجم کارها دارند.

شهردار تهران در مورد منابع مالی احیاء و بهسازی پارک پردیسان تصریح کرد: بودجه امسال شهرداری تهران تصویب شده و با توجه به کمبود منابع مالی امکان تغییر در آن وجود ندارد. بنابراین از بودجه‌های مازاد منطقه 2 و شهرداری مرکز، برای بهسازی پارک پردیسان استفاده خواهیم کرد اما برای سال آینده ردیف خاصی برای ساماندهی پارک طبیعت پردیسان در نظر گرفته خواهد شد.

سازمان محیط زیست مالک پارک پردیسان باقی می‌ماند

نجفی در پایان در مورد شرایط مالکیت پارک پردیسان اظهار کرد: مالکیت پارک در اختیار سازمان محیط زیست خواهد بود. ما دنبال مالکیت هیچ چیز نیستیم و این پارک به شهروندان تهران تعلق دارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، نجفی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها