بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت، رژیم صهیونیستی مانع از سفر هیئت این جنبش در کرانه باختری به قاهره و مشارکت آن در گفت‌وگوهای آشتی ملی شد. این درحالی است که هیئت فتح وارد قاهره شد.
تدبیر24»حسن یوسف، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خاطرنشان کرد که طرف مصری جنبش حماس را در جریان مخالفت قاطع رژیم صهیونیستی با سفر اعضای هیئت این جنبش در کرانه باختری به قاهره به منظور مشارکت در گفت‌وگوهای آشتی ملی قرار داد.

یوسف در گفت‌وگو با خبرگزاری قدس پرس تصریح کرد، این تصمیم در راستای تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای به شکست کشاندن تلاش‌های صورت گرفته در زمینه آشتی ملی صورت می‌گیرد.

وی افزود: این اقدام تأثیری روی گفت‌وگوهای قاهره نخواهد داشت و هیئت حماس نماینده تمامی محافل وابسته به جنبش حماس به شمار می‌رود و بیانگر مواضع آن است.

هیئت حماس به ریاست یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه به همراه ۹ تن دیگر از رهبران این جنبش روز دوشنبه غزه را به مقصد قاهره ترک کرد تا در گفت‌وگوهای آشتی ملی حضور یابد.

این در حالی است که هیئت فتح به ریاست عزام الاحمد از رام الله و از طریق اردن وارد مصر شد. قرار است نشست‌های فتح و حماس امروز (سه‌شنبه) تحت نظارت مصر آغاز شود.

هیئت فتح به محض ورود به قاهره گفت دستوراتی صریح از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه حتمیت پایان اختلافات و تلاش برای موفقیت مذاکرات با حماس و حل تمام مشکلات دارد. 

مذاکرات فتح و حماس امروز در مقر سازمان اطلاعات مصر صورت می‌گیرد و سه روزه خواهد که قابل تمدید هم است.

سلاح مقاومت موضوع بحث مذاکرات نیست

منابع دو طرف تاکید کرده‌اند که مساله سلاح در میز مذاکرات مطرح نخواهد شد.

عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی فتح و رئیس هیئت این جنبش در این مذاکرات به خبرگزاری قدس پرس گفت: مساله تحویل سلاح و غیره موضوعی است که آن را نه قبلا و نه الان مطرح نکرده‌ و نمی‌کنیم. سلاح از نظر ما سلاح فلسطینی واحد متعلق به تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی تاکید کرد، هدف مورد نظر در حال حاضر آشتی است. وجود یک قدرت موجب به وجود آمدن یک سلاح و یک قانون در کرانه باختری و غزه می‌شود.

همچنین در این نشست مساله امنیت نوار غزه و نیز پیشنهاد استقرار نیروهای امنتی از جنبش فتح در نوار غزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براساس توافق آشتی ملی که با میانجیگری مصر در سال ۲۰۱۱ امضا شد حدود ۳۰۰۰ نیروی امنیتی وابسته به جنبش فتح به پلیس غزه در طول یک سال ملحق می‌شوند.

برچسب ها: تدبیر24 ، قاهره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها