بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۹۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۱
آقای جنتی حرف می‌زند و آقای مطهری نقد می‌کند. بهترین حالتی که امکان دارد رخ دهد، همین روند بوده که از دید بنده بسیار هم امیدوار کننده است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از سلام نو، توافق اخیر کشورمان با گروه 5+1 شاید مهم‌ترین اتفاق این روزها و یا حتی این سال‌ها باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که در داخل و خارج کشور بسیاری سعی می‌کردند که از این تفاهم بین‌المللی جلوگیری کنند. این مساله بهانه‌ای بود تا نقش و نحوه تاثیرگذاری گفته‌ها و اظهارنظرهای مختلف سیاسیون در مواقع حساس بپردازیم. در همین رابطه شهاب‌الدین طباطبایی، از فعالین شاخص و جوان اصلاح‌طلب، گفتگویی با «سلام نو» انجام داده که در ادامه می‌خوانید:


همه گروه‌ها باید فضای پیش رویشان را باز ببینند

شهاب طباطبایی در خصوص اظهارات اخیر احمد جنتی در نماز جمعه تهران گفت: در همه جای دنیا عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند و باعث ناراحتی دیگران می‌شوند. اما مهم اصل ماجرا است. آن هم این است که ما در شرایطی هستیم که روابط خارجی رو به بهبود بوده و به مسائل به شکل امیدوار کننده‌ای پیش می‌روند. فضای داخلی هم باید همچین روندی را طی کند. آقای عسگراولادی هم چندین بار تاکید کردند که فضای داخلی کشور باید به سمت وحدت پیش برود. شرایط داخلی کشور باید به نحوی باشد که همهٔ گروه‌ها احساس دلگرمی کرده و فضای پیش روی خود را باز ببینند.

وی به «سلام نو» گفت: هر گروه باید بتواند به راحتی در چارچوب جمهوری اسلامی فعالیت‌های خود را سر و سامان دهند. اینکه حرفی در نقد دیگری زده شود ایرادی ندارد. اما باید در یک روال قانونی این حرف‌ها گقته شوند. نقد کردن چیز بدی نیست و ممکن است ادبیات عده‌ای فرق داشته باشد. همه حتی آقای جنتی هم آزادند نظرات خود را بگویند به شرط آنکه دیگران هم بتوانند آزادانه ایشان را نقد کنند.

همه نظرات خودشان را مطرح کنند

طباطبایی در خصوص تلاش برخی کشورها برای مانع‌تراشی در مسیر ایجاد تفاهم اخیر گفت: اسرائیل لابی قدرتمندی در دنیا دارد و در معادلات درون آمریکا نیز نفوذ دارد. اما این بار وقتی قرار شد که توافق بین‌المللی رخ دهد، لابی اسرائیل هم نتوانست که کاری از پیش ببرد. من فکر می‌کنم که در هر قصه‌ای اگر قرار باشد اتفاقات خوبی رخ دهد، این لابی‌ها و حرف‌ها تاثیری نخواهند داشت. اینکه گروهی بیایند صحبت کنند و حتی اتهام بزنند، در روند ماجرا نمی‌تواند تاثیر داشته باشد و خللی ایجاد کند.

این فعال اصلاح‌طلب با اشاره به برخی تلاش‌های اینچنینی در داخل کشور نیز گفت: خیلی نباید نگران این مساله باشیم که بعضی از از اظهارات بتوانند باعث شوند که اتفاقات مهم به گونه‌ی دیگری رخ دهند. مگر هر روز مقالهٔ آقای شریعتمداری با درباره موضوع ضرورت عدم توافق در روزنامه کیهان نمی‌نوشت؟ مگر کیهانیون در این باره نگفتند و ننوشتند؟ حال توافق رخ داده است یا خیر؟

وی در پایان اشاره کرد: باید اجازه دهیم که همه نظرات خودشان را مطرح کنند. چون از نظر من سیستم و نظام جمهوری اسلامی بر پایهٔ عقلانیت استوار است و عقلانیت هم راه خود را پیدا می‌کند و آن راهی را می‌رود و روندی را پیش می‌گیرد که عقلایی‌تر است. روندی که اکنون در پیش گرفته شده هم یک روند عقلانی است. وقتی سایهٔ یک حرکتی بر پایه عقلانیت و خرد ورزی باشد، حرف مخالفان نمی‌تواند مانع شود. همه حق دارند حرف بزنند. آقای جنتی حرف می‌زند و آقای مطهری نقد می‌کند. بهترین حالتی که امکان دارد رخ دهد، همین روند بوده که از دید بنده بسیار هم امیدوار کننده است. بنده فکر می‌کنم حمایت مقام معظم رهبری از دولت و رفتار منطقی دولت در برابر مشکلات باعث حل تمامی این مسائل می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
کردایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
0
0
دروبر شهاب طباطبایی ومنطق محکم ایشان
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها