بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
تیم ملی آرژانتین با گلزنی ستاره‌اش توانست اکوادور را شکست دهد و به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند اما شیلی مغلوب برزیل شد و از رسیدن به این رقابت‌ها بازماند.
تدبیر24»بامداد چهارشنبه آخرین هفته مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آمریکای جنوبی برگزار شد و چهره سه تیم دیگر صعود کننده به جام جهانی مشخص شدند. در مهمترین بازی آرژانتین برابر اکوادور قرار گرفت و توانست با درخشش لیونل مسی پیروز شود.


در شروع بازی با اشتباه مدافعان آلبی سلسته، اکوادور به گل رسید. به نظر می‌رسید در این شرایط آرژانتین نتواند به گل برسد اما  خیلی زود به بازی برگشت و عملکرد مسی در این رابطه کاملا تاثیر گذار بود. مهاجم بارسلونا در یک حرکت زیبا با پاس آنخل دی ماریا در دقیقه 11 گل تساوی را به ثمر رساند.

اکوادور میزبان با وجود این که هیچ شانسی برای صعود نداشت به حملات خود ادامه داد اما نتوانست دروازه آرژانتین را باز کند. از طرفی مسی که نمی‌خواست جام جهانی را از دست دهد و با تمام وجود بازی می‌کرد هفت دقیقه بعد گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند تا صعود تیمش را قطعی کند. نیمه اول با نتیجه دو بر یک به نفع آلبی سلسته به پایان رسید.

اکوادور در نیمه دوم به دنبال به تساوی کشاندن بازی بود اما گل سوم مسی میزبان را ناامید کرد. مهاجم آرژانتینی در دقیقه 62 توانست هت تریک کند و خیال هواداران آلبی سلسته را از صعود راحت کند. در ادامه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و آرژانتین توانست با کسب این پیروزی و قرار گرفتن در جایگاه سوم  به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند.

در یکی دیگر از بازی‌های مهم شیلی برابر برزیل قرار گرفت و با سه گل مغلوب میزبانش شد. با این نتیجه لاروخا به رتبه ششم سقوط کرد و فرصت حضور در جام جهانی را از دست داد. گل‌های برزیل را پائولینیو و گابریل ژسوس به ثمر رساندند.

اروگوئه هم با پیروزی چهار بر صفر برابر بولیوی صعودش به جام جهانی را تثبیت کرد. دبل لوییس سوارس و گل‌های ادینسون کاوانی و کاسرس این پیروزی را رقم زدند.

کلمبیا برابر پرو متوقف شد اما توانست به دور بعد صعود کند. خامس رودریگس تک گل کلمبیا را به ثمر رساند. از طرفی پرو با این تساوی در جایگاه پنجم قرار گرفت و به پلی اف رفت. این تیم با پیروزی برابر نیوزلند می‌تواند به جام جهانی صعود کند.

در دیگر بازی این منطقه پاراگوئه برابر ونزوئلا قرار گرفت و با یک گل مغلوب مهمانش شد.

به این ترتیب برزیل، آرژانتین، اروگوئه و کلمبیا راهی جام جهانی شدند و پرو در پلی اف برای رسیدن به این رقابت‌ها تلاش خواهد کرد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها