بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری همدان تصریح کرد: بالاترین نرخ بیکاری استان در میان جامعه تحصیلکردگان استان هستند.
تدبیر24»رضا قیاسی ظهر امروز در جلسه انعقاد تفاهم نامه میان استانداری، اداره کل فنی و حرفه‌ای و صندوق کارآفرینی امید که در راستای روستای بدون بیکار برگزار شده بود افزود: گرچه استان همدان جزو سه استان برتر کشور در زمینه نرخ اشتغال است اما این به مفهوم نبود بیکار نیست بنابراین همه دستگاه‌ها و مدیران باید در راستای تحقق این هدف تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از آغاز دولت یازدهم به این پدیده به صورت جدی پرداخته شده است افزود: باید از این پس نیز با شتاب بیشتری در زمینه اشتغال گام برداریم چرا که بیشترین هرم جمعیت استان در رنج سنی 25 تا 30 سال قرار دارند که همگی نیازمند ایجاد اشتغال هستند.

قیاسی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور 1.2 درصد است افزود: نرخ رشد جمعیت استان روند کاهشی را نشان می‌دهد که اگر در حوزه مهاجرت متخصصین به استان‌ها و کشورهای دیگر نباشد نگران‌کننده است چرا که قطعا این افراد به خاطر نبود شغل اقدام به مهاجرت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در صورتی که کارگر صفر بخواهد از استان مهاجرت داشته باشد مشکلات و مسائل اجتماعی فراوانی برای وی و همچنین خانواده وی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان همدان در زمینه نگهداشت جمعیت روستایی بهتر از سایر استان‌های کشور است افزود: باید با ارائه آموزش و مهارت به روستاییان جمعیت را در استان و در روستاها نگه‌داریم.

وی یادآور شد: باید تسهیلات بانکی و سایر شرایط لازم را برای ایجاد اشتغال در روستاها فراهم کنیم تا بتوانیم این جمعیت را در روستاها نگه داریم.

قیاسی با بیان اینکه در برنامه ایجاد 700 هزار شغل در سال را در برنامه داشتیم که در سال 84 ، 694 شغل ایجاد شده بود افزود: متاسفانه در دولت نهم و دهم تناسب میان جمعیت و اشتغال کاملا از بین رفت چرا که هیچ اشتغالی ایجاد نشد و اکنون ما با شرایط موجود اگر 600 هزار شغل در سال هم ایجاد کنیم نمی‌توانیم کاملا موفق باشیم و باید این تعداد را به بیش از یک میلیون ارتقا دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پتروشیمی ابن سینا 3 کارخانه مکمل یکدیگر هستند که باید هر سه با هم تکمیل شوند.

وی ادامه داد: برای این پتروشیمی هزار میلیارد سرمایه‌گذاری صورت خواهد گرفت که زمینه اشتغال 400تا 500 نفر را فراهم می‌کند به عبارتی بیش از 2 میلیارد به ازای اشتغال یک نفر هزینه خواهد شد که جزو زیرساختهای دیگر صنایع ماست.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری، اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و صندوق کارآفرینی امید در راستای روستای بدون بیکار منعقد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها