بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
سخنرانی علمی «فعالیت‌های بین‌المللی اصطلاح‌شناسی و کاربرد آن در بازنمایی دانش» با سخنرانی پروفسور گالینسکی، رئیس سازمان اینفوترم و تشریح کاربرد زبان و برنامه‌ریزی اصطلاح‌شناسی در سطح بین‌المللی در ایرانداک برگزار شد.
تدبیر24»سخنرانی علمی «فعالیت‌های بین‌المللی اصطلاح‌شناسی و کاربرد آن در بازنمایی دانش»  توسط پروفسور کریستیان گالینسکی، رئیس سازمان بین‌المللی اینفوترم (Infoterm) در پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر ملوک‌السادات حسینی بهشتی و تقی رجبی، اعضای هیئت علمی ایرانداک به معرفی فعالیت‌های اصطلاح‌شناسی و اصطلاح‌نامه‌های علوم پایه تدوین یافته در گروه اصطلاح‌شناسی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات و آنتولوژی حاصل از آنها پرداختند.

پس از آن پروفسور گالینسکی به تشریح نقش اصطلاح‌شناسی در سازماندهی و مدیریت دانش نتایج فعالیتهای تحقیقاتی، نقش کلیدواژه‌ها و اصطلاحات در بازنمایی دانش و انتقال آن به متخصصین و پژوهشگران، کاربرد زبان و برنامه‌ریزی اصطلاح‌شناسی در سطح ملی و بین‌المللی، استانداردها، اصول و روشهای اصطلاح‌شناسی، معرفی سازمان اینفوترم و نقش آن در هماهنگی فعالیتهای اصطلاح‌شناسی در سطح بین‌الملل پرداخت.

وی و همراهانش در پایان، از واحدهای سازماندهی و تحلیل اطلاعات، آزمایشگاه ربوداک و تالار جستجو بازدید نمودند.

گفتنی است، پروفسور گالینسکی در بازدید از سازماندهی و تحلیل اطلاعات با توضیحات زهرا دهسرایی، مدیر این بخش، با فعالیت‌هایی نظیر کاربرد واژه‌ها و مسائل مربوط به اصطلاح‌نامه‌ها و واژه‌گزینی، هدف و کاربرد سامانه سازمادهی و تحلیل اطلاعات برای کاربران و محقیقین و متخصصین کشور آشنا شد.

رئیس اینفوترم در پایان ضمن ابراز خرسندی از بازدید ایرانداک گفت: بسیار شگفت‌زده شدم دانشی که در تعاملات متخصصان ایرنداک به اشتراک گذاشته شده به مستندات و اسناد کارآمد تبدیل شده است.

وی افزود: من فکر می‌کنم ایرانداک فعالیت‌های خود را در سطح بسیار پشرفته‌ای انجام می‌دهد و هم‌چنین، ترکیب فناوری‌های روز همچون ربات‌های اجتماعی و هوش مصنوعی که شما از آن استفاده می‌کنید برای ساختن آینده بسیار حائز اهمیت است.

 گفتنی است، اینفوترم (International Information Centre for Terminology) نهاد بین‌المللی فعالی در حوزۀ اصطلاح‌شناسی است که بیش از چهل سال پیش با امضای قراردادی میان یونسکو و مؤسسۀ استاندارد اتریش در وین شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، وظیفۀ این نهاد پشتیبانی علمی و گسترش همکاری‌های اعضاست. اینفوترم بیش از پنجاه عضو از نهادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی از قاره‌های مختلف جهان دارد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی و پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران (ایرانداک) اعضای ایرانی آن هستند. اینفوترم همچنین با سازمان ملل متحد و یونسکو همکاری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها