بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه کرمانشاه استان ثروتمندی است، گفت: اگر شهرداران استان از درآمد پایین می‌نالند، انگشت انتقاد را سمت خود بگیرند.
تدبیر24»سید محمدعلی افشانی در جلسه "هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای استان کرمانشاه" که امروز (۲۰ مهر) در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه شورا نهاد اجتماعی نوپایی است، گفت: مسئولین باید در برخورد با این نهاد نوپا به فکر تقویت آن باشند تا این نهاد بتواند به الگویی برای سایر سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف تبدیل شود.

وی افزود: ما در انقلاب اسلامی یاد گرفتیم که بدون حضور و مشارکت مردم امکان اداره دولت وجود ندارد و مردم باید در همه امور مشارکت فعال داشته باشند و جایگاه شوراها باید به عنوان یک نهاد اجتماعی و مردمی تقویت شود.

افشانی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید بدانند برای همین صندلی ها خون ها ریخته شده و زحمات فراوانی کشیده شده است، اظهار کرد: شوراها زمانی موفق خواهند بود که حق مردم را به حق خود ترجیح دهند.

افشانی تاکید کرد: شورا برای موفقیت باید حقوق مردم را بر حقوق خود مقدم بدارد و حق مردم را بر منافع شخصی و باندی و جناحی ترجیح دهد، آن زمان است که می تواند با دلسوزی برای شهر و مردم تلاش کند.

معاون وزیر کشور با اشاره به سرانه درآمد پایین شهرداریهای کرمانشاه گفت: زمانی مردم عوارض می‌دهند که به مسئول و دستگاه اعتماد داشته باشند و اگر شما از درآمدهای پایین می نالید انگشت انتقاد را باید سمت خود بگیرید و باید برای جلب اعتماد مردم تلاش کنید.

افشانی خاطرنشان کرد: اینکه شهرداری از جمعیت یک میلیون نفری کرمانشاه ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته نشان دهنده مشارکت پایین مردم در پرداخت عوارض است و برای کسب درآمدهای بیشتر ابتدا باید اعتماد مردم را جلب کنید.

وی افزود: شهرداران و مسئولین باید به فکر این نباشند که پولی یا کسی از جایی بیاید و مشکلات آنها را حل کند و همه باید تلاششان را بکنند و اول کار را از خود شروع کنند.

افشانی تاکید کرد: قطعا پیگیر خواهم بود که اگر حقی از کرمانشاه تضییع شده آن را برگردانم، اما این خود مسئولین و شهرداران کرمانشاه هستند که باید از خود شروع کرده و به فکر ساختن شهر باشند.

معاون وزیر کشور به مسیر عبور زوار اربعین از استان کرمانشاه هم اشاره کرد و افزود: مسیر زوار اربعین از کرمانشاه فرصت تاریخی برای توسعه و عمران شهر کرمانشاه است که باید از این فرصت استفاده کرد و با راه اندازی بازارچه های کوچک صنایع دستی و اقامتگاه‌های گردشگری کسب درآمد کرد.

وی با بیان اینکه مسئولین نباید تنها از کمبودها بنالند، گفت: مسئولین باید امید بدهند و همین امید  و تلاش است که باعث کاهش نرخ بیکاری استان خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها