بسیج همه امکانات وزارت کار شریعتمداری

بسیج همه امکانات وزارت کار

در این میان، درحالی‌که در ایران در شرایطی به جنگ کرونا رفته‌ایم که شدیدترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را هم تحمل می‌کنیم، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بسیج همه امکانات...
نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲ آرشیو
در این وانفسا روحانی کجاست؟ ربیعی

در این وانفسا روحانی کجاست؟

روز شنبه سوم اسفند در جمع مدیران مطبوعات در وزارت ارشاد که با حضور آقای حریرچی، معاون وزارت بهداشت برگزار شد، اولین سخنم این بود که برای عبور از بحران کرونا، آن را سیاسی نکنیم.
پنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020 April 09
کد خبر: ۹۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۰
اگر پس از یک روز سخت کاری نمی‌توانید هنگام به خواب رفتن آرامش داشته باشید، انتظار تجربه خواب با کیفیت بالا و خوب را نیز نداشته باشید.
تدبیر24»عصر ایران به نقل از "اسلیپ فاندیشن" نوشت: «احتمالا از این موضوع آگاه هستید که استرس می تواند بر کیفیت خواب شما تاثیر منفی بگذارد اما شاید به طور دقیق از چرایی و چگونگی این شرایط آگاه نباشید. اساسا افت کیفیت خواب هنگام احساس استرس به واسطه افزایش تحریک فیزیولوژیکی و روانی به روشی که در شکل گیری خواب آرامش بخش و انرژی بخش اختلال ایجاد می کند، رخ می دهد.

اگر پس از یک روز سخت کاری نمی توانید هنگام به خواب رفتن آرامش داشته باشید، انتظار تجربه خواب با کیفیت بالا و خوب را نیز نداشته باشید. احتمالا در به خواب رفتن، در خواب باقی ماندن، یا تجربه خواب راحت با مشکل مواجه می شوید. همچنین مدت زمانی که در مرحله خواب عمیق سپری می کنید (مراحل ۳ و ۴) ممکن است کاهش یابد. اگر خواب خوبی نداشته باشید، احتمال این که طی روز بعد استرس بیشتری را تجربه کنید نیز افزایش می یابد.

اما چگونه می توان متوجه استرس بیش از اندازه و مخل خوابی آرام و راحت شد؟ بدن و ذهن شما برخی نشانه ها و سرنخ ها را در اختیارتان قرار می دهند. در ادامه با سه مورد بیشتر آشنا می شویم.

نمی‌توانید ذهن مشغول خود را غیر فعال کنید

در عوض، شما بارها و بارها استرس ها، نگرانی ها و ناکامی های خود را از جهات و زوایای مختلف در نظر می گیرید. این شرایط تقریبا شبیه به یک چرخه تکرار شونده که نمی توانید آن را متوقف کنید. به نظر می رسد و در توانایی به خواب رفتن و تجربه خواب خوب اختلال ایجاد می کند.

عضلات شما به طور جدی دچار تنش می شوند

اگر تنش و درد عضلانی را تجربه می کنید، یا با دردهای مرتبط با استرس مانند گردن و شانه درد یا سردرد مواجه هستید، این شرایط می تواند به خواب رفتن راحت و در خواب باقی ماندن را دشوار سازد. خواب ضعیف می تواند زمینه ساز تجربه سردردهای تنشی بیشتر و افزایش حساسیت به درد در روز بعد شود.

قلب شما سریع می تپد

نرخ افزایش یافته ضربان قلب یکی از نشانه های شایع استرس است و با سطوح افزایش یافته هورمون کورتیزول (یک هورمون استرس)، تنش جسمانی بیشتر و برانگیختگی خودبه‌خود مرتبط است. این آثار به خواب رفتن و تجربه خواب راحت و خوب را دشوار می‌کنند و در مقابل زمینه ساز اختلالات خواب می شوند.

خوشبختانه اگر پیش از این که به خواب بروید زمانی را برای انجام تمرینات تن‌آرامی مانند یوگا یا تنفس عمیق اختصاص دهید، می توانید به بدن و ذهن خود در کاهش استرس کمک کنید. تن آرامی و کسب آرامش پیش از خواب را به یک روال تبدیل کنید. به عنوان مثال، استفاده از حمامی گرم یا نوشیدن یک فنجان چای بدون کافئین آرامش‌بخش می توانند کمک حال شما در به خواب رفتن راحت و تجربه خوابی با کیفیت بالا باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها