بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
دولت عراق از رهبران اقلیم کردستان خواست پیش از برگزاری گفتگوی دو جانبه به شروط تعیین شده عمل کنند. سخنگوی دولت عراق نیز تاکید کرد، اربیل باید حاکمیت ملی بر تمامی اراضی عراق را به رسمیت بشناسد.
تدبیر24»سعد الحدیثی، سخنگوی دولت بغداد اظهار داشت: دولت اقلیم کردستان باید پیش از آغاز گفتگوی دو جانبه حاکمیت ملی بر تمامی خاک عراق را به ویژه در حوزه تجارت خارجی و فروش و صادرات نفت و مساله امنیت و حفاظت از مرزها به رسمیت بشناسد.

الحدیثی در ادامه تاکید کرد، این شروط اساس هرگونه گفتگویی است که دولت اربیل خواستار آن است.

سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در آنکارا گفت: ترکیه به تدریج مرزهایش با اقلیم کردستان عراق را با همکاری دو دولت بغداد و تهران مسدود خواهد کرد.

اربیل روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای گفتگو با بغداد درباره مساله فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی اعلام کرد.

نیروهای پیشمرگ مسیرهای ارتباطی میان اربیل، دهوک و استان نینوا در شمال عراق را مسدود کردند.

به گفته منابعی محلی مسئولان اقلیم کردستان عراق مسیر ارتباطی موصل-اربیل را مسدود کردند.

این منابع افزودند: پیشمرگ‌ها مسیر الخازر، آخرین نقطه مرزی با اقلیم کردستان عراق به سمت موصل را با خاکریز و موانع بتنی مسدود کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها