بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
ماهان سرحدی خواه کارشناس مسائل اجتماعی
پدیده هایی هم مانند اینترنت و ماهواره و ... به خودی خود منفی و مذموم شناخته نمی شوند بلکه چگونگی استفاده از آن ها حائز اهمیت است

تدبیر24 : هر کنش سیاسی اتفاقی است که از ابعاد مختلف قابل تحلیل می باشد . برای تحلیل وقایع سیاسی باید علاوه بر توجه به خود اتفاق به ریشه های وقوع آن واقعه نیز توجه داشت . روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هم از این دست وقایع مهم سیاسی می باشد که جدای از تحلیل عملکرد های دولت و وارد کردن انتقاد های گاها زود هنگام و غیر منصفانه باید به به ریشه انتخاب مردم در 24 خرداد توجه کرد .

در بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه های مختلف ومتضادی وجود داشت ، به عنوان مثال دیدگاه آقای قالیباف با دیدگاه آقای غرضی در مسائل اقتصادی متفاوت بود ، یا دیدگاه دکتر روحانی با دکتر جلیلی در مسائل فرهنگی متضاد بود و این تضاد را هم اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم که در برنامه هایی که توسط دکتر روحانی ارائه می شد واژه مقدس آزادی از جایگاه ویژه ای برخوردار بود و بنا به شواهد و نظر کارشناسان یکی از دلایلی که باعث شد رای مردم به صندوق تدبیر و امید ریخته شود همین موضوع توجه به آزادی های اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی بود وگرنه رای دهندگان می توانستند جناب جلیلی را برای ریاست جمهوری خود انتخاب کنند . در نتیجه کاندیدای پیروز انتخابات خرداد ماه در حال عمل کردن به وعده ها و برنامه های ارائه شده است .

یکی از برنامه هایی هم که با اقبال گسترده مردم به ویژه جوانان موجه شد برداشته شدن فیلتر از شبکه های اجتماعی و سایت هایی که با سخت گیری های بیش از اندازه فیلتر شده بودند بود . آزادی مطبوعات و برداشتن نظارت هایی که محدود کننده هنرمندان و ناشران بود از سوی دیگر برنامه های دولت در حوزه فرهنگی می باشد .

جامعه اسلامی هم باید همانطور که در روایات و احادیث ذکر شده با تغییر و تحولات زمانه خود را وفق دهد و به روز نماید . پدیده هایی هم مانند اینترنت و ماهواره و ... به خودی خود منفی و مذموم شناخته نمی شوند بلکه چگونگی استفاده از آن ها حائز اهمیت است . به عنوان مثال با چاقو هم می توان فردی را به قتل رساند و هم می توان در مواقعی جان انسان ها را نجات داد . لذا لازم است همانطور که دولت درصدد افزایش میزان رضایتمندی ملت است و در اجرای وعده های خود کوتاهی به خرج نمی دهد، سایر ارکان نظام و شخصیت های موثر سیاسی ، مذهبی و اجتاعی پشتیبان و یاور آن باشند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها