بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۹۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
برادرزاده عبدالله عامری، نقاش نوگرایی که به تازگی درگذشته است، گفت: او اهل شهرت و شلوغی نبود، اما کسانی هم که او را می‌شناختند آن‌طور که باید قدرش را ندانستند.

تدبیر24»زهرا عامری - برادرزاده عبدالله عامری، نقاش نوگرا - در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید خبر درگذشت عمویش اظهار کرد: او عمر باعزتی داشت و نیمه‌های شب جمعه (۲۱ مهرماه) به علت سکته درگذشت. عمویم مشکلات کلیوی داشت و دو هفته‌ای بود دست‌ها و پاهایش ورم کرده بود و به سختی می‌خوابید. شب قبل از فوتش یک بار دیگر سکته کرده بود اما برگشت.

او با بیان این‌که پیکر این هنرمند ظهر ۲۱ مهر به خاک سپرده شد، در پاسخ به این پرسش که چرا این هنرمند را در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) دفن نکردند؟ گفت: عمویم با خواهرش زندگی می‌کرد و با او خیلی صمیمی بود. پس از این‌که سال گذشته عمه‌ام از دنیا رفت، او خیلی دلتنگی خواهرش را می‌کرد. ما نیز  به دلیل این‌که خاکسپاری در روز جمعه خوب است، او را در قطعه‌ای که عمه‌ام به خاک سپرده شده بود، به خاک سپردیم؛ این اتفاق خیلی ناگهانی بود.

عامری بیان کرد: عمویم از گذشته تا به حال با کم‌لطفی‌هایی از جانب مسوولان روبه‌رو بود. بیش از دو سال پیش از طرف یک مرکز معتبر هنری آمدند و از نقاشی‌های او تصویربرداری کردند؛ آن‌ها گفتند قرار است برای عمویم نمایشگاه برگزار و کتاب آثار او را چاپ کنند اما رفتند و دیگر ازشان خبری نشد. عمویم اهل مادیات نبود و می‌خواست به فرهنگ و هنر کشورش خدمت کند. باید همکاری‌هایی در این زمینه انجام می‌شد، که متاسفانه نشد.

او ادامه داد: عمویم در سبک‌های مختلف آثار برجسته‌ای خلق کرده بود. اهل شهرت و شلوغی نبود، اما کسانی هم که او را می‌شناختند آن‌طور که باید قدرش را ندانستند.

عامری در پاسخ به این پرسش که قرار است برای آثار باقی‌مانده از این هنرمند چه تصمیمی گرفته شود؟ اظهار کرد: ما هنوز تصمیم خاصی نگرفته‌ایم. پدر من وارث عمویم است و باید با دقت و مطالعه در این زمینه تصمیم‌ گرفته شود.

نمونه اثری از عبدالله عامری

به گزارش ایسنا، مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد نیز در پی درگذشت این هنرمند پیام تسلیتی را منتشر کرده و در آن نوشته است: «عبدالله عامری از نقاشان نوگرای ایران است که در جریان هنر نوگرای ایران به همراه هنرمندان دیگر این جریان را تداوم و تقویت کردند.

طبیعت زندگی انسان‌های پیرامون و مفهوم در آثار عامری جایگاه ویژه‌ای دارد و ایشان نمونه‌ای از نقاشان نوگرا هستند که مدرنیسم را در ارتباط با مشخصه‌های بومی دنبال کردند. عامری از فارغ التحصیلان هنرستان کمال الملک و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و هنرمندانی مانند عامری بیانگر نقش تاثیرگذار این مراکز آموزشی هنری در دهه های گذشته هستند. درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و رحمت الهی را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند خواستارم.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها