بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
آنچه در سخنرانی ترامپ درباره ایران مطرح شد، حاکی از تلاش وی برای «معرفی آمریکا به‌عنوان قدرت برتر جهانی» است، اما واکنش سریع رئیس‌جمهور اسلامی ایران و برخی کشورهای اروپایی و چهره‌های مشهور آمریکا نشان داد که سطح سخنان ایشان راهبردی نبوده بلکه در سطح اظهارنظر یک سیاستمدار کم‌تجربه ارزیابی می‌شود.
تدبیر24» حقیقت این است که «آمریکا قدرت برتر جهان نیست» و مجموعه علائم و نشانه‌ها حاکی از افت شدید هژمونی ایالات متحده است. ادبیات سخیف و غیردیپلماتیک ترامپ موجب انزوای آمریکا و مواضع غیرمسولانه وی درباره برجام موجب سلب‌اعتماد بین‌المللی برای آن کشور است. آقای ترامپ با به‌کاربردن واژه مجعول «خلیج ع‌ر‌ب‌ی» نشان داد که پایتخت ایالات متحده، ریاض است؛ نه واشنگتن! مردم آمریکا چگونه این حقارت را تحمل خواهند کرد؟ رئیس‌جمهوری آمریکا پس از سفر به عربستان سعودی و دریافت چند دلار از شاه سعودی اعتبار و اقتدار ملت آمریکا را فروخت! در حالی که پدر تروریسم کور منطقه‌ای و بین‌المللی، حکومت کودک‌کش سعودی است، ایران را حامی تروریسم معرفی می‌کند! و نیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در کنار ملت‌های مظلوم منطقه با خشونت و ترور می‌جنگد، تروریست معرفی می‌کند! و اما برجام، اولا یک معاهده بین‌المللی بین ایران و شش کشور و مصوب شورای امنیت سازمان ملل است، نه کاغذپاره‌ای در دست رئیس‌جمهور روان‌پریش آمریکا! ثانیا برجام ملت و دولت ایران را به‌عنوان ملت و دولتی با فرهنگ و اهل منطق و گفت‌وگو به دنیا معرفی کرد، اکنون افکار عمومی دنیا به این حقیقت اذعان دارد. ما نیز از ظرفیت برجام برای ارتباط با دولت‌ها و ملت‌ها به‌ویژه در امر سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی حداکثر بهره‌برداری را خواهیم کرد، و از سایر کشورها به ویژه دولت‌های اروپایی انتظار داریم همچنان از برجام حمایت کنند و رئیس‌جمهوری آمریکا را از بازی با آتش برحذر دارند و بالاخره در دفاع از انقلاب و کشورمان و افزایش توان نظامی و مقابله با دشمنان اسلام و ایران عزیز در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گوش به فرمان رهبری هستیم.



احمد مازنی، نماینده مجلس دهم
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها